سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 357077
۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
نرم افزار حکمت علوی

حوزه/ به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نرم افزار مجموعه آثار اسماعیل منصوری لاریجانی تحت عنوان « حکمت علوی» با ارائه متونی به زبان فارسی و عربی تولید و از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مدیربخش تولید مرکز نور در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: این نرم افزار حاوی 57 جلد کتاب به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی همچون؛ قرآن، اهل بیت علیهم السلام، عرفان، اخلاق، تاریخ، فلسفه، عقاید و معارف اسلامی، سیاست، ولایت، دفاع مقدس، دعا، انقلاب اسلامی، عاشورا، شعر، شخصیت شناسی می باشد.

سید مهدی هاشمی با اشاره به برخی از عناوین کتب موجود در برنامه افزود: مرا به خانه حضرت زهرا علیها السلام  ببرید، سیری در اندیشه دفاعی حضرت امام خمینی رحمه الله، عرفان اسلامی، سلوک منتظران، زن و دفاع در اسلام، شرح منازل السائرین، انسان شناسی، در محضر حافظ، دیوان منصوری، تاریخ الدفاع المقدس ، از جمله کتبی است که این نرم افزار در اختیار کاربر قرار میدهد.

وی گفت: دسترسی به متن قرآن كریم به همراه ترجمه و امكان جستجو در آیات، در این برنامه برای کاربران امکان پذیر می باشد.

هاشمی بیان داشت: امکان مشاهده ترجمه به همراه متن اصلی کتاب، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت ‌نامه و نیز امکان یادداشت برداری از جمله قابلیت های پژوهشی این نرم افزار می باشد.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این نرم افزار به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام  17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha