سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ازدواج

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم (عج) نورآباد گفت: با ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه می توان به حل بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک کرد.

حجت الاسلام سید محمد اسماعیل موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه امروز باید متولیان،فرهنگی و اجتماعی برای تبلیغ،ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان در بین جوانان تلاش کنند گفت:متاسفانه امروز گسترش فرهنگ های غلط از قبیل تجملات و چشم و هم چشمی، باعث فرار بسیاری از جوانان از ازدواج شده و همین امر طبیعتا موجب بالا رفتن سن ازدواج در جامعه گردیده است.

وی، با تاکید بر اینکه مبلغان نیز نقشی اساسی در تبلیغ و ترویج ازدواج آسان در بین مردم دارند افزود:مبلغان و روحانیون در محورهای سخنرانی خود نهادینه کردن فرهنگ ازدواج را در برنامه قرار دهند و با ترویج این سنت حسنه از سخت گیری های بی مورد برخی خانواده ها برای ازدواج جوانان جلوگیری کنند.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم (عج) نورآباد با اشاره به اینکه رسانه ها نیز نقشی موثر در فرهنگ سازی ازدواج آسان در جامعه دارند تصریح کرد :رسانه ها خصوصا صدا و سیما باید با شناسایی و اطلاع رسانی از زوجینی که بصورت اگاهانه و با تدبیر زندگی خود را بصورت ساده آغاز کرده اند فرهنگ سازی نموده و این الگوها را به جوانان و خانواده ها معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج ازدواج آسان در جامعه نیاز است عقاید دینی جوانان نیز تقویت شود خاطر نشان کرد:جوانان باید با توکل به خداوند و توسل به ائمه معصوم علیهم السلام زندگی خود را آغاز کنند و بدانند خداوند نیز در این راه و حل مشکلات به آنها کمک خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم (عج) نورآباد در ادامه با تاکید بر اینکه در گذشته جوانان با همیاری و همکاری خانواده ها و با حمایت از بزرگان زندگی مشترک خود را بسیار ساده آغاز می کردند ابراز داشت:امروز هم جوانان به همدلی و همراهی خانواده ها برای ازدواج نیاز دارند و خانواده ها هم باید در حل مشکلات ازدواج در تمامی زمینه ها جوانان را یاری دهند.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج، اظهار داشت:ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان راهکاری برای کاهش معضلات و اسیبهای فرهنگی جامعه است و می تواند جوانان را از بسیاری ناهنجاریهای اجتماعی نجات دهد و جهت زندگی را برای آنها مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج ازدواج آسان در جامعه باید از نهادهای دانشگاهی و مراکزی علمی شروع کنیم ادامه داد:متاسفانه امروز به دلیل مسایل اقتصادی بسیاری از جوانان دانشگاهی و فارغ التحصیل تا پیدا شدن شغل مناسب به ازدواج فکر نمی کنند که در این زمینه همت تمامی مسئولان ، مبلغان،دانشگاهیان ونهادهای فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم (عج) نورآباد با اشاره به اینکه هدف غایی ازدواج ایجاد آرامش جسمی و روحی روانی است افزود:امروز با توسعه ارتباطات و تهاجم فرهنگ بیگانه ، لغزش ها و آسیب های فراوانی پیش روی جوانان در سنین ازدواج وجود دارد که باید با فرهنگ سازی مناسب زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنیم.

حجت الاسلام موسوی، تغییر نگرش ها در رابطه با سخت گیری ازدواج ،افزایش مهارت جوانان برای انتخاب آسان و آگاهانه و همچنین بالا بردن سطح آگاهی جوانان برای شروع زندگی سالم  را از جمله راهکارهای مناسب برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج در جامعه عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha