شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 357512
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
طلاب

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه علمیه لرستان ازآغاز سال تحصیلی نزدیک به هزار و ۵۰۰طلبه لرستانی از امروز ۱۵شهریور در ۱۳مدرسه علمیه استان لرستان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با اعلام این مطلب گفت :از این  تعداد ۳۰۰طلبه جدیدالورود هستند و از امسال تحصیل حوزوی خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با انگیزه و هدف در مسیر طلبگی و در کسب علوم و معارف دینی و حوزوی تلاش کنند افزود:رغبت ،انگیزه و پژوهش می تواند طلاب را به موفقیت تحصیلی و تبلیغی آینده  برساند.

معاون آموزش و امور حوزه علمیه استان لرستان، با تاکید بر اینکه آموزش و پژوهش دو بال اساسی برای موفقیت یک طلبه است تصریح کرد:طلاب باید این دو مولفه را با هم داشته باشند چرا که آموزش بدون پژوهش کارایی زیادی نداشته و فقدان پژوهش موجب می شود سواد تحلیلی طلاب رشد چندانی  نکند لذا بهتر است طلاب آموزش و پژوهش را با هم ارتقا دهند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برخی برنامه های امسال این معاونت در مدارس علمیه گفت:امسال در تمام مدارس علمیه لرستان قرائت روزانه قرآن،حدیث و کلام بزرگان برگزار خواهد شد و طلاب از فضای معنوی قرآن و حدیث بصورت روزانه قبل از شروع کلاس های درس بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بخشی از نمرات طول ترم دروس طلاب به امور پژوهشی اختصاص خواهد یافت خاطر نشان کرد:پژوهش محوری در نمره دروس لحاظ خواهد شد و این مسئله طلاب را به سمت رقابت علمی و پژوهشی سوق خواهد داد.

معاون آموزش و امور حوزه علمیه استان لرستان، ارزیابی مستمر از فعالیت های آموزشی  طلاب ،اساتید ،مدیران و معاونان مدارس را نیز از دیگر برنامه های ارزیابی و نظارت این معاونت برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha