یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 357302
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
فضای مجازی

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم(عج) گفت: از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب بهره گرفت.

حجت الاسلام محمد چراغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که مبلغان می توانند با حضور در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی، در راستای کاهش آسیب های تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای دشمن تلاش کنند، گفت: مبلغان و روحانیون به عنوان پاسداران و مرزبانان عقاید دینی مردم، با احساس تکلیف نسبت به تبلیغ و حضور در فضاهای مجازی، پاسخگوی سئوالات و شبهات دینی مخاطبان به ویژه جوانان هستند.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب با طراحی نقشه های فرهنگی، درصدد کمرنگ کردن آموزه های اخلاقی و دینی در بین جوانان مسلمان و انقلابی هستند، افزود: گسترش شبکه های اجتماعی و تقاضای استفاده مخاطبان از این فضاها فرصت مناسبی برای تبلیغ معارف اسلامی و آموزه های دینی به وجود آورده ومبلغان و مسئولان می توانند با برنامه ریزی دقیق و کارآمد، بهترین استفاده را از این فرصت ببرند.

معاون آموزش مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم(عج) نورآباد با اشاره به این که مبلغان  برای حضور در فضاهای مجازی باید نوآوری، خلاقیت و ابتکار را در پاسخ به سئوالات مخاطبان در نظر بگیرند، تصریح کرد:برای پاسخ به سئوالات جوانان در این فضاها باید تلاش شود تا مخاطبان مسائل دینی ومعنوی را با روی باز بپذیرند.

وی ادامه داد: روحانیت در همه برهه های تاریخی وظیفه تبیین، ترویج و دفاع از عقاید و معارف اسلامی را داشته و هم اکنون نیزباید با توجه به نیاز مخاطبان در فضای مجازی، به وظیفه تبلیغی خود جامعه ی عمل بپوشانند.

حجت الاسلام چراغی خاطر نشان کرد: تبلیغ سبک زندگی اسلامی _ایرانی نیز در این فضاها می تواند اثر گذاری بالایی بر اذهان مخاطبان داشته باشد، چرا که در این فضاها با به اشتراک گذاشتن تصاویر و مطالبی ساده از زندگی بزرگان و شهیدان انقلاب و زحمات و خدمات  آنها در عرصه های گوناگون، می توان در راستای مبارزه با روش زندگی و فرهنگ بیگانه غرب هم اقدام کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha