سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران ، یکی از راهکارهای اصلی مقابله با آسیب های مربوط به فضای مجازی را تلاش در مسیر توانمندسازی فرهنگی اعضای جامعه دانست.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به دغدغه های بسیار جدی مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی ابراز داشت: فضای مجازی امروزه به یکی از بسترهایی تبدیل شده که هم می تواند منشاء تحولات و آثار مطلوب باشد و هم این که عوارض و آسیب های خطرناکی را باعث گردد.

وی با بیان این که ورود آگاهانه و کم آسیب به عرصه فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی نیازمند آموزش و اطلاع رسانی در کنار فرهنگ سازی مناسب است، گفت: امروزه با ورود تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی در خانواده، نهاد خانواده ایرانی با مسائل و مشکلات عدیده ای مواجه شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری قم همچنین افزود: توصیه من این است که نباید به راحتی همه ابزارهای رسانه ای در اختیار همه افراد قرار گیرد، بلکه خود خانواده ها و فرد باید خودکنترلی داشته باشند و گرنه نمی توان به آسانی جلوی عوارض و آسیب های شبکه های اجتماعی و فناوری های نوین را گرفت.

وی بیان داشت: بی شک رواج فرهنگ استفاده درست از این امکانات نوین و به خصوص تلاش در مسیر توانمند سازی فرهنگی بهترین و مؤثرترین راه برای مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلفن همراه است که می شود کارکردهای مثبت آن را ارتقا داد و در عوض کارکردهای منفی آن را کم و یا حذف نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha