یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اعلام وجود بیش از هزارو ۸۰۰ مسجد در این استان، گفت: از این تعداد، ۵۰۰ مسجد نیمه کاره و در حال ساخت و برخی نیز نیاز به تعمیرات دارند.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام، گفت:مساجد بعنوان پایگاه الهی نقشی بازدارنده در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایفا می کنند و در بالندگی اخلاقی جوانان نیز تاثیرگذارند.

وی با اشاره به این که مساجد در تربیت افراد مومن و متعهد وکادرسازی اسلام و انقلاب نقش اساسی دارند، افزود: از طریق ارتباط با مساجد و حضور در این پایگاه های  الهی می توان بسیاری از نیازهای اخلاقی خانواده و اجتماع را پاسخگو بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به ضرورت احیای سبک زندگی اسلامی، ابراز داشت: مساجد از ارکان اساسی نشر و گسترش سبک زندگی اسلامی به شمار می آیند.

حجت الاسلام عباس زاده، مسجد را پایگاه نشر و گسترش آموزه های دینی و اخلاقی معرفی کرد و بیان داشت: بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی افراد از طریق ارتباط آنان با مساجد اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز باید جایگاه مساجد در جامعه ارتقا یابد، تصریح کرد: مساجد باید برای تمام عرصه های زندگی افراد، الگوهای دینی و سالم عرضه نمایند چرا که امروز یکی از راهکارهای اصلی مقابله با سبک زندگی غربی، احیای مساجد است.

حجت الاسلام عباس زاده با اعلام وجود بیش از هزارو ۸۰۰ مسجد در لرستان، افزود: از این تعداد، ۵۰۰مسجد نیمه کاره و در حال ساخت و برخی نیز نیاز به تعمیرات دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان ادامه داد: با توجه به پراکندگی جمعیت و همچنین تمرکز مساجد در برخی نقاط امید می رود مردم و مسئولان نسبت به ساخت مساجد بیشتر اهتمام ورزند.

وی در پایان گفت: خیران و واقفان نیک اندیش باید در زمینه ساخت مساجد بیشتر مشارکت کنند تا زمینه احداث مسجد در همه مناطق فراهم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha