شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 357988
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کتاب فرهنگ نامه جمعه

حوزه/ مجموعه فضیلت های شب و روز جمعه با عنوان «فرهنگ نامه جمعه» به دو زبان فارسی ـ عربی از سوی انتشارات دارالحدیث، تجدید چاپ شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، این کتاب به قلم آیت الله محمد محمدی ری شهری برای دومین بار در سال ۹۴ چاپ و منتشر می شود.

«فرهنگ نامه جمعه»، مدخلی از دانش نامه قرآن و حدیث است که به صور ت مستقل، برجسته ترین نکات و دستورالعمل، جهت فرهنگ سازی و بهره برداری از برکات شب و روز جمعه را روایت می کند.

بخش نخست کتاب با عنوان «فضیلت ها و آداب جمعه» در چهار فصل به فضیلت ها و ویژگی های جمعه، آداب شب جمعه، آداب روز جمعه و دعاهای جمعه می پردازد.

بخش دوم کتاب با عنایت به جایگاه نماز جمعه در اسلام، به این موضوع اختصاص یافته است.

در این بخش تحلیل های مورد نیاز درباره این فریضه بسیار مهم سیاسی ـ عبادی مانند: تاریخ تشریع نماز جمعه، حکم نماز جمعه در عصر غیبت و برنامه ریزی جهت حضور جوانان در نماز جمعه ارائه می گردد.

آگاهی از فتاوای فقهای معاصر درباره مسائل مختلف نماز جمعه مانند: وقت نماز جمعه، خواندن خطبه های نماز قبل از اذان ظهر، سخن گفتن نمازگزاران هنگام خطبه، گوش فرا دادن به خطبه و مقدار مسافت فرسخ شرعی در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

چاپ اول کتاب «فرهنگ نامه جمعه»، بهار۱۳۹۴ در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

انتشارات دارالحدیث، چاپ دوم این کتاب، نوشته محمد محمدی ری شهری، با همکاری و ترجمه مرتضی خوش نصیب و تحقیق پژوهشکده علوم و معارف حدیث را با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۱۸ هزار تومان منتشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha