یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 357618
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
حائری نامه

حوزه /حائری نامه مجموعه‌ای از مقالات کتاب‌شناسی و نسخه شناسی و فهرست نگاری و گفتگوهای استاد عبدالحسین حائری می باشد که در چهار بخش تنظیم شده است .

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، استاد حائری دریکی ازبخش های کتاب خاطراتی از زندگی شماری از بزرگان علم و سیاست را بازگفته  و در آن به حوادث تاریخ معاصراشاره کرده است.

بخش نخست آن ویژه کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی و نمونه‌ای از آثار فاخر در عرصه فهرست‌نگاری ایشان در کتابخانه مجلس شورای اسلامی  است. «رجال و تاریخ معاصر» بخش دوم این کتاب است که استاد حائری خاطراتی از زندگی شماری از بزرگان علم و سیاست را بازگفته  و در آن به حوادث تاریخ معاصراشاره کرده است. بخش سوم « فهرست‌نگاری، نسخه‌پژوهی، زندگی‌نامه خودگفته»است و در آن روش و اصول فهرست نویسی و شناخت منابع در نسخه شناسی و یافته‌هایی نو در این عرصه آمده است. چهارمین  بخش کتاب «دیدگاهها» ی استاد حائری در موضوعات گوناگون علمی و فرهنگی است و سرانجام فصل پایانی فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه شخصی  دکتر غلامعلی حداد عادل است.

علاقمندان  می توانند این کتاب را از  محل موسسه کتابشناسی شیعه به آدرس : قم خیابان صفائیه ( شهداء ) کوچه ممتاز ، فرعی ۸ شماره ۸ و یا از کتابفروشی  کلبه شروق تهیه نمایند . آدرس : قم ابتدای خیابان شهداء ( صفائیه )  تلفن : ۰۲۵۳۷۸۳۸۱۴۴

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha