یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مقابله با بازی‌های رایانه ای غیر مجاز به اندازه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اهمیت داشته و بایستی عرصه را برای ورود و استفاده از این محصولات مخالف هنجارهای جامعه، محدود کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در نشست مسئولان امربه معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی ، با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، به نقش امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در نامه ای خطاب به امام حسن (ع) می‌فرمایند« و أمر بالمعروف تکن من اهله/ امر کن به معروف تا از اهل آن باشی»، بنابراین آمران به معروف بر اثر مداومت بر این کار، خود از عاملین به معروف خواهند بود، لذا امر به معروف و نهی از منکر نشان دهنده وطیفه اجتماعی و همه آحاد مردم است.

وی ادامه داد: ایجاد جامعه سالم و به دور از ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری، در گرو توجه و اهتمام به امربه معروف است، در غیر این صورت اشرار و بدی‌ها بر جامعه مستولی می یابند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به رواج برخی نمادهای منکر، بیان داشت: ظهور و رواج برخی از نمادهای غیر همخوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی موجب بر هم خوردن نظم اجتماعی و عفت عمومی می‌شود و مقابله با این صحنه ها نیازمند حساسیت و اهتمام مسئولین ذیربط است.

امام جمعه ارومیه، غفلت مسئولین فرهنگی از آسیب‌های اجتماعی را زمینه ساز ورود فرهنگ های بیگانه به جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عدم مقابله و اهتمام نسبت به ممانعت از رواج و گسترش نمادهای منکر و بیگانه، موجب تبدیل شدن این معضلات به فرهنگ عمومی می‌شود.

وی، شیوع بازی های رایانه ای را از دیگر آسیب های جدی در میان جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: تولید بازی های رایانه ای غیرمجاز در کشورهایی چون آمریکا، ژاپن، روسیه و مالزی صورت می گیرد، البته این کشورها استفاده از این محصولات را برای جوانان و نوجوانان خود ممنوع کرده اند، در حالی که این محصولات با ورود به بازار های داخلی، روح و روان قشر جوان را دچار آسیب های جدی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان تصریح کرد: مقابله و محدویت دسترسی به بازی‌های رایانه‌ای به اندازه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اهمیت داشته و بایستی عرصه را برای ورود و استفاده از این محصولات مخالف ناهنجارهای جامعه محدود کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha