دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام محمدحسن زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه علمیه از انتشار کتاب مصّور ۴۱۶ صفحه ای احکام اسلامی ویژه مخاطبین بین المللی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر افزود: این کتاب ارزشمند با همکاری مرکز تخصصی موضوع شناسی فقهی، ستاد ترویج احکام قم و معاونت بین الملل حوزه علمیه به نگارش درآمده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی های این کتاب، متفاوت بودن آن از کتاب های فقهی نگاشته شده تاکنون است، اظهارداشت: در این کتاب احکام تمام مسائل مورد ابتلا در کشورهای غیر اسلامی گردآوری شده است و همچنین در ابتدای هر باب فقهی با استفاده از آیات و روایات مقدمه جامعی آورده شده است.

رایزن فرهنگی سابق کشورمان در مصر ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این کتاب، استفاده از تصاویر و نمودار می باشد تا مفاهیم کتاب به صورت کامل و جزئی به مخاطبان القا شود و در این راستا با استفاده از بیش از 190 قطعه عکس به مخاطبان آموزش عملی احکام ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در این کتاب سعی شده است تا از اصطلاحات فقهی و واژه های نامانوس با ذهن مخاطب پرهیز شود و اگر واژه ای با این ویژگی ها آورده شود همراه با توضیحات می باشد، تصریح کرد: در این کتاب مجموع فتاوای چهار مرجع عظیم الشان امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، آیت الله سیستانی و آیت الله مکارم شیرازی گردآوری شده است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه این کتاب به تایید دفاتر مراجع تقلید رسیده است، گفت: یکی دیگر از ویژگی های این کتاب وجود استقتائات جدید مراجع تقلید در هر بخش است و همینطور نظارت نکته پردازی اساتید همچون حجج الاسلام والمسلمین فلاح زاده، عباس ظهیری، رضایی و بخش استفتائات دفتر مراجع تقلید از دیگر ویژگی های این کتاب محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کتاب احکام اسلامی ویژه مخاطبین بین الملل مورد استقبال علمای سایر کشورها نیز قرار گرفته است، اظهار داشت: پس از تایید دفاتر مراجع معظم تقلید، ایشان تقریظ هایی را در خصوص این کتاب نوشته اند که ما در چاپ های دیگر این کتاب که عربی و انگلیسی می باشد به آن اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha