دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ این کارشناس مذهبی با اشاره به دشمنی های دشمنان اسلام، گفت: دشمنان از اسلام، چهره ای خشونت طلب و تروریست ارائه دادند تا مردم از آن روی برگردانند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) که در بیت مرحوم آیت الله  العظمی بروجردی برگزار شد، دهه ذی الحجه را بسیار شریف دانست و گفت: با تحقیق و پژوهش، یافته ایم که قریب به 48 مناسبت درباره اهل بیت(ع) در ماه ذی الحجه وجود دارد که اهدای فدک به حضرت زهرا(س)، نزول آیه مودت، عید غدیر، مباهله، نزول سوره هل أتی، نزول آیه مباهله و ... از جمله آن است.

وی به بیان روایتی از پیشوای پنجم شیعیان جهان پرداخت و اظهار داشت: حضرت فرموده اند: هل الدين الا الحب؟ الدين هو الحب و الحب هو الدين/ آيا دين غير از حب است؟ دين همان حب است و حب همان دين است.

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به دشمنی های دشمنان اسلام، ابراز داشت: دشمنان از اسلام، چهره ای خشونت طلب و تروریست ارائه دادند تا مردم از آن روی برگردانند و متأسفانه برخی تندروهای شیعه نیز بر مباحثی همچون قمه زنی منور می دهند و در ایام عزاداری به پخش آن می پردازند که نادرست است و به اسلام ضربه خواهد زد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: از دیگر تندروی های آنان، اهانت به همسر پیامبر(ص) در رسانه است و روز فوت ایشان را جشن می گیرند؛ البته می توان مستدل و با منطق مباحث را مطرح کرد؛ اما انجام اینچنین برنامه هایی، چهره تشیع را خدشه دار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: دین ما دین اعتدال، منطق، استدلال و ... است و باید بر اساس آن قدم برداشت.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید در این مواقع ببینیم که ائمه اطهار(ع) چگونه رفتار می کردند؟ یا امام صادق(ع) چه رفتاری داشتند که بزرگان مذاهب و خلفا بر سر درس ایشان حضور پیدا می کردند.

کارشناس برنامه سمت خدا تصریح کرد: برخی شبکه های ماهواره ای مذهبی در بی ادبی غوغا کرده و به اسم اهل بیت(ع) به وهن می پردازند.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: با خلق حسن و محبت می توان انسان ها را جذب کرد؛ چراکه انسان تشنه محبت است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) در زندان به اندازه ای با محبت برخورد می کردند که مأموران و هم بندهای ایشان به حضرت علاقه و محبت پیدا کرده بودند.

وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم در مناسبت های مهمی که در این ماه درباره اهل بیت(ع) وجود دارد، بتوانیم به درستی استفاده کرده و فیض ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha