سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ این کارشناس مذهبی گفت: امروز برخی از مردم جامعه، راضی به قضای خداوند نیستند؛ چراکه نماز نخوانده؛ روزه نگرفته و خمس و زکات نداده و حجاب را رعایت نمی کنند در حالی که اینها قضای الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) که در بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، با اشاره به مطلبی ناب از سوی پیشوای پنجم شیعیان درباره نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: امام باقر(ع) نقل کردند: پیامبر اکرم در سفری با قافله‏ای ملاقات کردند، آنها سلام کردند، و پیامبر فرمودند چگونه هستید. گفتند: «نحن المومنون یا رسول الله/ ما مومن هستیم ای رسول خدا» «قال صلی الله علیه و آله: فما حقیقه ایمانکم؟/ پرسیدند حقیقت و نشانه ایمان شما چیست» گفتند: «الرضا بقضاء الله و التفویض الی الله و التسلیم لامر الله/ راضی به قضای الهی هستیم و امور خود را واگذار به خدا کرده و تسلیم امر او هستیم»؛ «فقال رسول الله صلی الله علیه و آله: علماء حکماء کادوا ان یکونوا من الحکمه انبیاء .../ رسول اکرم(ص) فرمودند: اینها جزو علماء و حکماء هستند و نزدیک است به واسطه حکمت به درجه انبیاء برسند».

وی ابراز داشت: متأسفانه 3 خصیصه رضایت به قضای الهی، تسلیم در برابر امرا و واگذاری امور به خداوند در جامعه امروزی ما کم رنگ استدر حالیکه اگر این امور در جامعه احیاء شوند بوسیله آن می توان به درجات عالی دست پیدا کرد.

این خطیب حوزوی خاطرنشان ساخت: قضای پروردگار دو نوع تکوینی و تشریعی است و قضای تکوینی، کل هستی و جریانات هستی را در بر گرفته و قضای تشریعی مربوط به تمام اوامر پروردگار در قرآن کریم می باشد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امروز برخی از مردم جامعه، راضی به قضای خداوند نیستند؛ چراکه نماز نخوانده؛ روزه نگرفته و خمس و زکات نداده و حجاب را رعایت نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان یادآور شد: متأسفانه برخی از مردم می دانند که این اوامر همانند نماز و حجاب، قضای الهی است؛ اما به راحتی از کنار آن گذشته و به آن عمل نمی کنند.

وی با اشاره به احوالات آیت الله العظمی بروجردی اظهار داشت: در احوالات این عالم ربانی آمده که هنگام نماز در بیت خود، درب را قفل کرده و آنچنان گریه می کردند که جلوی پیراهن ایشان از گریه خیس می شد؛ پس ایشان از نماز که قضای الهی است، لذت برده و با علاقه و عشق آن را انجام می دادند.

این خطیب حوزوی با بیان این مطلب که این 3 حقیقت در بدنه جامعه کم رنگ است، ابراز داشت: با توجه به این مباحث می توان دستاوردهای خوبی در مباحث اخلاقی، دینی و اجتماعی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha