سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسین ظریف منش، بنیاد غدیر

حوزه/ مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر با تشریح برنامه ها و عناوین دهه امامت گفت: پرده برداری از ضریح حبیب بن مظاهر در استان البرز و خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر از جمله برنامه های این دهه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار حسین ظریف منش، مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز دهه ولایت و امامت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یادآور عرصه حماسه های ملتی بزرگ در راستای فرهنگ غدیر بوده و نماد عینی تحقق دفاع از ولایت است.

ظریف منش، با بیان اینکه شعار دهه امامت و ولایت سال 1394(امیر المومنین (ع) معیار زندگی و محور وحدت) خواهد بود گفت: روز چهارشنبه اول مهر ماه که همزمان با روز عرفه است به عنوان روز ولایت ، معرفت و محبت نامگذاری شده است.

به گفته وی، پنج شنبه عید سعید قربان روز ولایت ایثار و شهادت، جمعه سوم مهر روز ولایت عدالت و مهدویت و همچنین شنبه چهارم مهرماه نیز روز ولایت - دفاع همه جانبه و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

وی افزود: همزمان با سالروز شکست حصر آبادان روز یکشنبه پنجم مهر ماه به نام ولایت، وحدت اسلامی و اقتدار نامگذاری شده و دوشنبه نیز روز ولایت، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی و سه شنبه همزمان با ولادت با سعادت امام هادی(ع) با نام ولایت مقاومت و عزت اسلامی انتخاب گردیده است.

ظریف منش ادامه داد: چهارشنبه هشت مهر ماه روز ولایت بصیرت و دشمن شناسی و پنج شنبه نهم مهر ماه روز ولایت دین و سیاست و همچنین آخرین روز این دهه که مصادف با عید سعید غدیر خم می باشد روز غدیر امامت وولایت نامگذاری شده است.

مدیر عامل بنیاد غدیر، با اشاره به برنامه هایی که توسط بنیاد برپا می شود گفت: تعداد 250نفر از ائمه جمعه در شهرستان ها که به عنوان مسئول بنیاد غدیر منصوب شده اند برگزاری برنامه این جشن ها را برعهده دارند همچنین وزارت کشور نیز به همه فرمانداران برای همکاری در راستای این اعیاد ابلاغ داشته است.

وی افزود: در این ایام سه کتاب شعر در جشنواره شعر غدیر رونمایی خواهد شد و همچنین چهارمین جشنواره تقدیر از آثار دانشجویی را خواهیم داشت؛ همچنین مجموعه 5جلدی ارزشمند در رابطه با نهج البلاغه که توسط دانشگاه امام صادق(ع) تدوین و تالیف شده رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: دیوان اشعاری که در طول تاریخ در خصوص امیر المومنین(ع) سروده شده نیز در دهه ولایت رونمایی خواهدشد ، پرده برداری از ضریح حبیب بن مظاهر(ره) در استان البرز و خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر نیز از جمله این برنامه ها است.

ظریف منش خاطر نشان کرد: خطبه خوانی غدیر در حسینه ها و مساجد تهران، اعزام مبلغ به دستگاه های مختلف از سوی حوزه های علمیه ، برپایی جشن های بزرگ در هزار مسجد بزرگ ، برگزاری جشن غدیر در نمایندگی های 57کشور دنیا با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)  از دیگر برنامه های این دهه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha