سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 247368
۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹

کتاب «امامت و ولایت در قرآن مجید» به قلم رضا شکور اُف در دوازدهمین همایش کتاب سال حوزه در گروه ترجمه عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد.

مباحث اين كتاب پیرامون «ولایت» و «امامت»، در هفت فصل مطرح شده است:

در فصل اول که عنوان آن «ولایت و امامت عامّه در قرآن مجید» است، به سه آیه استدلال می شود: 1-«آیه انذار و هدایت»، 2-«آیه صادقین»، 3-«آیه اولی الامر».

در فصل دوم، یعنی ولایت و امامت عامه در سنت، «حدیث ثقلین»، «حدیث سفینه نوح»، «حدیث نجوم» و «حدیث امامان اثنی عشر» مورد بحث قرار می گیرد.

در فصل سوم که «شرائط و صفات ویژه امام» مورد نظر است، در مورد مباحثی چون «علم امام»، «منابع علمی امامان»، «معصوم بودن امام»، «اهل بیت‌(ع)»، «ویژگیهای امامان» و اینکه «تعیین امام از سوی خداست» سخن به میان آمده است.

در فصل چهارم؛ بحث «ولایت تکوینی پیامبران و امامان» کالبدشکافی شده است.

«ولایت و امامت خاصّه» موضوع فصل پنجم است که با دلالت مستقیم «آیه تبلیغ»، «آیه ولایت»، «آیه اولی الامر»، «آیه صادقین» و «آیه قربی» به اثبات می رسد.

فصل ششم به موضوع «امامان دوازده‌گانه» پرداخته است.

ودر فصل هفتم که فصل پایانی کتاب است، در مورد امام مهدی (عج) بحث كرده است.

خاطرنشان می‌شود، امامت و ولایت در قرآن مجید از سوی انتشارات جامعة المصطفی العالمیه در قطع رحلی و تیراژ 2000 نسخه منتشر شده است.

علاقه مندان با تلفن 7730517-0251 تماس و یا به نشانی قم، بلوار بهار، جنب هتل الزهراء‌(س)، انتشارات جامعة المصطفی العالمیة مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha