جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی سبحانی گفتند: از نظر تاریخی امامت و نبوت همزاد هستند و وقتی پیامبر(ص) نبوت خود را به جهانیان ابلاغ کرد، امامت امیرالمومنین(ع) را نیز اعلام نمود و حدیث یوم الدار بهترین شاهد این مدعاست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در مراسم گشایش نخستین دوره مرکز تخصصی امامت با بیان اینکه پیامبر(ص) در طول رسالت خود به مناسبت­های مختلف، مبحث امامت و ولایت را مطرح کرده­اند تصریح کردند: تمام مکاتب و فرقه­های اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم­(ص) بوجود آمده است.

معظم له افزودند: مکتب سیاسی اسلام در سقیفه رقم خورد و مکاتب کلامی نیز در قرون دوم و سوم شکل گرفتند، ولی مسئله امامت همزمان با نبوت به جهانیان عرضه شد، از این رو تشیع یک مکتب سیاسی و کلامی نیست بلکه همان اسلام واقعی است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی، ‌آموزشی امام صادق(ع) با تأکید بر لزوم گسترش تحقیق و پژوهش پیرامون مباحث امامت و تاریخ تشیع گفتند: علاوه بر پژوهش های عمیق در خصوص امامت و ولایت، نیازمند تحقیقات و ‌آموزش های کاربردی در خصوص شبهات مطرح شده از سوی دشمنان هستیم، زیرا بعد از انقلاب که تشیع در جهان مطرح شد، دشمنان به طور فزاینده­ای به ویژه از طریق اینترنت به ترویج شبهات می پردازند و می خواهند جوانان را از تشیع جدا کنند.

‌آیت‌الله‌العظمی سبحانی با بیان اینکه این مؤسسه گامی برای شناخت بیشتر امامت و ولایت است تصریح کردند: نباید از هجوم دشمنان بترسیم، زیرا این امر باعث تکامل و ایجاد قدرت می شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha