جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
محمد جواد قهرمانی - آذربایجان غربی

حوزه / مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز به برکت وجود حوزه علمیه، معنویت در شهرهای مرزی و حتی دورترین روستاها زنده شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در مراسم تودیع و معارفه حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهارداشت: مسئولیت پذیری در حوزه علمیه خدمتگزاری در پیشگاه امام زمان(عج) است که بایستی علما و طلاب از هر فرصتی برای بهره جستن از موقعیت های خدمت رسانی و کمک به حوزه علمیه و توسعه شاخصه های دینی بهره گیرند.

وی افزود: پیشرفت و رشد امروزه حوزه علمیه آذربایجان غربی مرهون همراهی ها و همدلی تمامی مجموعه معاونین و اساتید حوزه استان است که خدمت در استان مرزی و ترویج فرهنگ اسلامی ثمره همکاری همه ارکان و همکاران حوزوی است.

وی به اهمیت توسعه مدارس علمیه در شهرستان های آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: به برکت وجود حوزه علمیه، معنویت در دورترین روستاها و شهرهای مرزی زنده شده و توانستیم در طی این پنج سال روحانیت و مدارس علمیه را در شهرهای مختلف پایه گذاری و تجهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی تصریح کرد: حوزه علمیه تنها به کاشی و مناره نیست بلکه به نفس قدسی است، با حضور علما و اساتید حوزوی که در بسیاری از شهرها امکانات تدریس وجود نداشت به مروز زمان با تکمیل و فراهم ساختن زمینه های آن، حوزه علمیه در نقاط مختلف استان جریان یافته و فرهنگ دینی و اسلامی تقویت شود.

وی افزود: در دوره تصدی بنده تعداد اساتید و کادر حوزه با رشد 3 برابری همراه شد و از تعداد 30 استاد به صد نفر استاد فعال ارتقا یافت همچنین تعداد 350 طلبه، امروز به 1200 طلبه پای درس و منبر افزایش یافت که با رشد 4 برابری همراه بود.

وی افزود: اخلاص و معنویت از ویژگی هایی است که طلاب در هر کاری باید سرلوحه خویش قرار دهند چراکه کار بی منت و در راه خدا موجب رضایت و قرب الهی می شود.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی به مدت یکسال مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی را بر عهده گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha