شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 358652
۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ کارشناس دینی صدا و سیما گفت: خداوند با قرار دادن فرصت های مختلفی، بهانه هایی برای بخشش بندگانش قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی  امروز در مراسم دعای عرفه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)  اظهارداشت: در روزی قرار داریم که رحمت الهی شامل حال همه افراد می شود.

محقق حوزه علمیه قم، نا امیدی از رحمت الهی را گناه و خطری بزرگ در پیش روی انسان ها دانست و گفت: متأسفانه امروزه برخی انسان های گنهکار که گناه خود را بزرگ می دانند، از رحمت خدا ناامید شده و از این رو از توبه کردن خودداری می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان امامت علی علیه السلام، جوانی نزد این امام همام آمد و از ایشان خواست که حد الهی را نسبت به گناه او جاری سازد تا پاک شود که امام علی علیه السلام توبه را بهترین راه پاک شدن معرفی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که خداوند ارحم الراحمین و بخشنده گناه هاست، تصریح کرد: در ساعاتی که از استثنایی ترین زمان های رحمت الهی است، چرا باید نسبت به بخشش گناهان ناامید و توبه را ترک کنیم.

وی با اشاره به وعده های الهی به توبه کنندگان گفت: در قرآن کریم سه وعده به توبه کنندگان داده شده که نخستین وعده در سوره مبارکه فرقان است که خداوند عباد الرحمن را افرادی معرفی می کند که مشرک نیستند، آدم نمی کشند و دنبال فحشا نمی روند. در ادامه این آیه بیان می دارد که کسی که توبه کرده و عمل صالح انجام دهد، خداوند گناهانشان را به حسنه تبدیل می کند.

وی افزود: با وجود باب توبه، چرا باید ناامیدی در جامعه وجود داشته باشد و جوانی گمان کند که خدا دیگر توبه او را نمی پذیرد. این وسوسه شیطان است که اانسان را از توبه ناامید می سازد. شیطان توبه را به اندازه ای بزرگ نشان می دهد که انسان گمان کند نمی تواند به آن برسد.

کارشناس دینی صدا و سیما با بیان این که معصومین علیهم السلام پیش از بیان هر گناه کبیره ای، ناامیدی از رحمت خدا را به عنوان گناه کبیره معرفی کره اند، ادامه داد: در میان نسل جوان فراوان دیده می شود که گناهانی انجام می دهند و به جای توبه، از رحمت الهی ناامید می شوند و گمان می برند خدا دیگر گناهان آنها را نمی بخشد.

وی دومین وعده به توبه کنندگان را این گونه بیان کرد که فرشتگان الهی برای او درخواست توبه می کنند و گفت: در آیه 7 سوره غافر فرشتگانی معرفی می شوند که برای انسان توبه کننده درخواست مغفرت می کنند.

سخنران مراسم  با بیان این که خداوند با قرار دادن فرصت های مختلفی، بهانه هایی برای بخشش بندگانش قرار داده است، تصریح کرد: انسان حق ندارد گناهان خود را به دیگران بگوید، بلکه باید بین خود و خدای خود به کرده خود اعتراف کرده و استغفار نماید، خدا این گونه توبه را می پذیرد؛ خدا کسی  را نمی بخشد که از رحمت او ناامید گردد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) به من گفت: اى فاطمه! هر كه بر تو صلوات فرستد، خداوند او را بیامرزد و به من، در هر جاى بهشت باشم، ملحق گرداند. منبع: "صحیفه الزهرا" اللهُمَ  صلِ علی فاطمةَ وَ أَبیِها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما أحَاطَ بِهِ عِلمُک بارپروردگارا؛ درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌اش و فرزندان عزیزش [و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی]، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.