یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان، تفقه در دین و روایات را بالاترین تلاش و فعالیت یک طلبه عنوان کرد و افزود: طلبه باید بتواند سئوالات نه تنها مردم، بلکه تمام جهان را پاسخ دهد و لازمه آن فهم و یادگیری ادبیات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه صدر بازار، با تبریک عید سعید غدیر خم و ایام مبارک ماه ذی الحجه، به حوادث اخیر بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: حادثه غمبار منا حاصل بی تدبیری آل سعود بود و در این فاجعه حجاج بسیاری، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: آل سعود بویی از اسلام نبرده است، چرا که در ماه حرام و با وجود غم حادثه منا، به خون کشیدن یمن را متوقف نکرد و دلیل آن هم این است که دستشان در دست دشمن است. در حالی که قرآن می فرماید یهود و نصارا را دوست و سرپرست خود قرار ندهید و اگر دست دوستی با آن ها دادید، از آن ها بوده و مسلمان نیستید.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه، دولت عربستان سعودی را غده سرطانی دیگری در منطقه و جهان دانست و افزود: اگر آل سعود نبود، صهیونیست پیش از این نابود شده بود و دیگر اثری از آن باقی نمی ماند، اما عربستان با ادعای اسلام، حتی یک تیر به سمت اسرائیل شلیک نکرده است.

وی در ادامه سخنان خود، ضمن تشکر از خانواده طلاب و روحانیون حاضر در جلسه، توصیه هایی برای آن ها داشت و گفت: خانواده های طلاب دیگر توقعات سابق را از همسران خود نداشته باشند، چرا که برخی از آن ها در شان یک روحانی نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد درباره اجرای طرح ادیب و جزئیات آن گفت: در این طرح آموزش هایی قبل از معمم شدن طلاب، به آنان ارائه می شود، تا بهتر بتوانند به رسالت خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان، تفقه در دین و روایات را بالاترین تلاش و فعالیت یک طلبه عنوان کرد و افزود: طلبه باید بتواند سئوالات نه تنها مردم، بلکه تمام جهان را پاسخ دهد و لازمه آن فهم و یادگیری ادبیات است.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: طلاب باید سعی کنند علاوه بر برنامه حوزوی، وقت خود را صرف مطالعات متفرقه کنند، البته این کار مانع از رسیدگی به خانواده نشود، یک طلبه باید یک شوهر خوب و یک پدر نمونه برای خانواده خود باشد.

انتهای پیام/313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha