یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرحانی

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با اشاره به استقبال گسترده شخصیت‌های علمی و حقوقی کشورهای اسلامی از سومین همایش بین‌المللی ولایت، گفت: این حضور گسترده، نشان داد ملت‌های جهان علاقه‌مند به چنین برنامه‌هایی برای شناخت بیشتر از ولایت و ایجاد ارتباطی عاطفی‌تر با علمای دینی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری سومین همایش بین‌المللی ولایت، اظهار داشت: این حرکت ارزشمند که برای سومین بار با تدبیر آیت‌الله موسوی جزایری، در خوزستان صورت گرفت، یقیناً نقش مؤثری در تقریب اندیشه‌های دینی و شناخت ابعاد مسئله ولایت ایفا کرده و زین پس نیز خواهد کرد.

وی با بیان این که باید به مسئله انس و محبت در اسلام، توجه خاصی شود، گفت: حتی اگر اساس ولایت که نشأت گرفته از غدیر است را بر مبنای محبت قرار دهیم، باز هم این مهم می تواند در تقریب مذاهب کمک شایانی کند و بدین تربیت نیز روحانیت و حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش بسیار مؤثری در این خصوص داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، با اشاره به استقبال گسترده شخصیت‌های علمی و حقوقی کشورهای اسلامی از سومین همایش بین‌المللی ولایت، تصریح کرد: این حضور گسترده، نشان داد که ملت‌های جهان علاقه‌مند به چنین برنامه‌هایی برای شناخت بیشتر از ولایت و ایجاد ارتباطی عاطفی‌تر و معرفتی با علمای دینی ایرانی هستند.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور، با تأکید بر این که برگزاری همایش ولایت، نقش بسیار مطلوبی در مقابله با جریان‌های تکفیری دارد، اذعان داشت: ما باید حساب برادران اهل سنت که می‌توانند در دکترین ولایت بامحبت و فرهنگ اهل‌بیت(ع) حرکت کنند را از داعش و ارعاب جداسازیم و راه عملی آن نیز، برگزاری همایش‌هایی بدین گونه است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایشی مشابه در قم به همت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، گفت: چندی پیش در قم نیز چنین همایشی با حضور علمای جهان اسلام به همت حضرت آیت‌الله مکارم برگزار گردید و نظرات و پیامدهای بسیار مطلوبی را نیز به همراه داشت که یکی از آن نیز ایجاد راه‌حلی برای مقابله با جریان‌های تکفیری و داعش بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha