سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام مهدی احمدی/ حرم

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی در قم خبر داد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه» حجت الاسلام احمدی، معاونت فرهنگی آستانه مقدس پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و  معارف فاطمی(س) در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد به تشریح برنامه ها و اهداف آن پرداخت.

 وی، ترویج گفتمان معارف فاطمی(س)، تبیین ارزش های ناشناخته حضرت زهرا و فاطمه معصومه(س)، ایجاد انگیزه برای هنر مندان و شناسایی ظرفیت های موجود برای نشر معارف اهل بیت(ع) را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه مهترین رسالت معاونت فرهنگی این آستانه، نشر معارف اهل بیت(ع) است،افزود: این جشنواره در دو سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

 معاونت فرهنگی آستانه مقدس قم با بیان این که  جشنواره فرهنگی در سطح بین المللی در سال آینده به اجرا گذاشته خواهد شد، به موضوعات این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: زیارت با معرفت با رویکرد( نقش توسل اهل بیت(ع)، کارکردهای روح و نواز و نجات بخش زیارت، شرح و تفسیر زیارت نامه حضرت معصومه(س)، اهمیت و جایگاه بقاع مبترکه)، شخصیت شناسی حضرت زهرا(س) با رویکرد تبیین نقش ولایت بر اساس خطبه حضرت زهرا(س)، نقش حضرت در دفاع از جایگاه ولایت از جمله موارد است.

وی ابراز داشت: شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، نماز با تکیه بر فرهنگ فاطمی(س) با رویکر تبیین نقش هدایتی و آرامش بخش نماز در زندگی، تبیین نقش بازدارندگی نماز از گسترش فحشا، زندگی سالم در خانوداه دیندار و امر به معروف و نهی از منکر با تکیه بر فرهنگ فاطمی با رویکر اثرات و امر به معروف و نهی از منکر در رشد جامعه  و نقش رسانه در ترویج این امر الهی و نقش مسئولین در احیاء این واجب الهی را از موضوعات دیگر این جشنواره عنوان کرد.

معاونت فرهنگی آستانه مقدس با بیان این که این جشنواره در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می شود، گفت: بخش تخصصی شامل انتخاب کتاب سال فاطمی ، مقالات و چکیده پژوهش های علمی، شعر فاطمی ، فیلم کوتاه و ندای کوثر می باشد که صاحبان آثار تا 20 بهمن ماه برای ارسال آثار خود به دبیرخانه کتاب سال فاطمی فرصت دارند.

 وی افزود: بخش عمومی هم شامل خانواده مطهر، سروش فاطمی مانند پیام صوتی یا سخنرانی، ایده  و طرح برتر فاطمی، آسمانی ها، مانند نقاشی و داستان دل نوشته، مدیریت شبکه های اجتماعی و مسابقه کتابخوانی است که مهلت ارسال آثار هم تا 30 آذر خواهد بود.

خاطرنشان می شود: علاقه مندان به ارائه آثار و مقاله می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 02537175386 و یا  به آدرس  سایت این دبیرخانه به نشانی   www.fatemifestival.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha