شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عندلیب همدانی

حوزه/ امیرالمومنین(ع) عمر مبارک خود را با ایثار و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از دین گذراند و در موارد متعددی مثل "لیلة المبیت" که با خواب خود دنیا را بیدار کرد، ایثار واقعی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب همدانی، در جمع نمازگزاران مسجد حضرت مهدی(عج) تهران، با اشاره به این که قرآن هدف اساسی بعثت انبیاء الهی و پیامبراعظم(ص) را دعوت به تبعیت از حق تعالی برای رسیدن به کمال و سعادت معرفی می کند و به پیامبر(ص) امر می کند که حکمت و سخن متین، موعظه حسنه و مباحثه را در تبلیغ دین مد نظر داشته باشد، ابراز داشت: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به صورت عملی مردم را به اخلاص، تقوا، فداکاری، ایثار و دستگیری از مستمندان دعوت می کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: هر که در مسیر دین و اهل بیت(ع)، از خود، فرزندان و سرمایه اش بگذرد، ایثار کرده، ولذا امیرالمومنین علی(ع) فرمودند "ایثار بالاترین مکارم الاخلاقی است".

وی، حضرت علی(ع) را نمونه بارز ایثار در راه خدا و دین اسلام معرفی و خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) عمر مبارک خود را با ایثار و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از دین گذراند و در موارد متعددی مثل لیلة المبیت که با خواب خود دنیا را بیدار کرد، ایثار واقعی را به نمایش گذاشت .

حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی افزود: کسی که ایمان به هدف دارد، زن، فرزند و مال در برابر هدفش ناچیز است و دنیا را با اخلاص در خدمت آخرت قرار می دهد. بنابراین باید با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع)، در مسیر سعادت و کمال گام برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha