جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

حوزه/ کارگروه الگوی اسلامی پیشرفت با ارائه بحث از سوی دبیر شورای راهبردی فقه نظام و حضور طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کارگروه الگوی اسلامی پیشرفت با موضوع «روش شناسی اسلامی سازی علوم انسانی» با حضور حجت الاسلام صرامی دبیر شورای راهبردی فقه نظام در محل بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام صرامی در این کارگروه اظهار داشت: یکی از فرصت هایی که انقلاب اسلامی ایران در اختیار جامعه اسلامی قرار داده، ظرفیت علمی و نخبگانی طلاب جوانی است که در راستای تحقق تمدن بزرگ اسلامی، مباحث را پیگیری می کنند.

وی با بیان این مطلب که اگر الزام موضوع تمدن اسلامی را بپذیریم، بحث در چگونگی انجام آن مطرح می شود، ابراز داشت: برای شکل گیری تمدن، «محتوا»، «برنامه» و «ساختار» ارکانی هستند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و جمهوری اسلامی نیز به دنبال ترسیم تمدنی مبتنی بر اسلام با برکناری تمدن الحاد و کفر می باشد.

دبیر شورای راهبردی فقه نظام خاطرنشان ساخت: پرداختن به علوم انسانی از ضروری ترین مباحث زیرساختی در رسیدن به تمدن اسلامی است و غفلت از آن، دست اندرکاران را دچار انفعال و زمینه تهاجمی جدی به نام جنگ نرم پنهان ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام صرامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره فتنه 88 فرمودند که منشأ فتنه، علوم انسانی غرب است که بحث جدیدی در ادبیات سیاسی کشور بوده است.

خاطرنشان می شود؛ در این کارگروه، طلاب به بیان سؤالات و نقطه نظرات خود پرداخته و حجت الاسلام صرامی ضمن پاسخ به سؤالات، به تبیین «روش شناسی اسلامی سازی علوم انسانی» پرداخت.

گفتنی است، کارگروه الگوی اسلامی پیشرفت با موضوع «تبیین پیوست الگوی اسلامی پیشرفت برای برنامه ششم کشور» فردا دوشنبه 20/7/1394 با حضور حجت الاسلام کشوری دبیر مرکز راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت ساعت 13 در محل بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha