یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در یزد گفت: متاسفانه جوانان به دلیل مطالبی که در ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌بینند و می خوانند، تن به ازدواج نمی‌دهند، این موضوع سبب شده که کانون خانواده رو به فروپاشی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در جمع مبلغان، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که خداوند کریم در موارد مختلف انسان را به امانت‌داری سفارش کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، دین، نماز و موارد مختلف دیگر اماناتی است که به دست ما سپرده شده اند و باید از آنها حراست کنیم.

*در مدارس ارزش های خانواده بیان شود

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده، خاطر نشان کرد: دشمن به شدت به دنبال فروپاشی کانون خانواده است، متاسفانه در مدارس ما اصول و ارزش‌های خانواده را بیان نمی‌کنند.

وی با اشاره به ورود شبکه‌های ماهواره ای اجتماعی به خانه ها، ابراز داشت: دشمن می خواهد تجربه اشتباه خود در عدم تحکیم بنیان خانواده را به کشورهای اسلامی تحمیل کند و هدف اصلی غرب تفکیک اعضای خانواده و فروپاشی کانون خانواده در ایران است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: شبکه های اجتماعی و ماهواره ای الان در خانواده محبت و صمیمیت را کم رنگ کرده و پسر به پدر و دختر به مادر و همسران به یکدیگر احترام لازم را نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: متاسفانه جوانان به دلیل مطالبی که در ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌بینند و می خوانند، تن به ازدواج نمی‌دهند، این موضوع سبب شده که کانون خانواده رو به فروپاشی حرکت کند، بنابراین یکی از وظیفه مهم ما این است فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی یادآور شد: در حالی مادران و پدران سرکار هستند و فرزندان تنها در خانه با وجود شبکه های اجتماعی و ماهواره ای و امکاناتی که در اختیار دارند به انحراف کشیده می شوند، حتی وقتی هم والدین به خانه بر می‌گردند، فرزندان درون اتاق خودشان می‌روند و باز هم به دور از خانواده خود به کار و اشتباهات خود ادامه می دهند. این عوامل سبب می شود که کانون خانواده با خطر روبرو شود.

آیت الله ناصری، ترویج فرهنگ ازدواج آسان را یکی از رسالت های مبلغین دانسته و گفت: حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی دقیق در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تحکیم خانواده، ازدیاد جمعیت، سالم سازی فضای مجازی، فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی که در واقع از دغدغه های اصلی مقام معظم  رهبری است، تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان خطاب به مبلغان گفت: گفتار و عملتان متناسب با یکدیگر باشد، تا بتوانید تاثیرگذار باشید، چرا که مردم نسبت به عملکرد، نگاه‌ها، حرف‌ها و رفتار ما حساس هستند و باید در این زمینه مراقبت بیشتری را به خرج دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha