پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در کشور های اروپایی شاهد پیشرفت روز افزون آمار مسلمانان هستیم و همه این ها نشانگر رشد فرهنگی و بلوغ سیاسی مردم اروپا بوده و بیانگر این است که پرچم توحید در جهان رو به اهتزاز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان و اساتید دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، گفت: انقلاب ما صبغه فرهنگی دارد که بر سایر مسایل و صبغه ها غلبه دارد .

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، تحولاتی در جامعه به وجود آمده است که قابل مقایسه با رژیم منحوس گذشته نیست. در رژیم گذشته، دستور اربابان و استکبار این بود تا اقداماتی در جهت ترویج بی بند و باری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: امام خمینی(ره) در خصوص انقلاب اسلامی ایران، می فرماید: بزرگترین اثر انقلاب تحول فکری و فرهنگی بود که در جامعه به وجود آمد.

وی اشاره کرد: دشمن متوجه شده است آن چیزی که موجب پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و ثبات آن است، همین باور ها، اعتقادات و اخلاقیات مردم است و به همین جهت به دنبال تهاجم قرهنگی و اقتصادی رفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمنان، خوشبختانه از تهاجم اقتصادی نتیجه ای نگرفتند اما به دنبال تهاجم فرهنگی و گسترش آن هستند تا آن بلایی را که سر اندلس(اسپانیای فعلی) آوردند را سر ایران بیاورند.

وی، افزود: دشمن در اندلس، جوانان را به راه های منحرف کشاند و با ترویج فساد و بی بند باری، موفق شد تا یک کشور متمدن اسلامی را منحرف کرده و دین آن ها را بگیرد.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: بیشترین آسیب هجمه های فرهنگی متوجه جوانان است، دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در میان نسل جوان است. باید جلوی آن را گرفت و این کار نمی شود مگر با کار فرهنگی. باید کار کرد.

وی، افزود: دشمن به آن کسی که یک عمر عابد و زاهد بوده است امیدی ندارد و به دنبال گمراه کردن جوانان از مسیر اسلام و انقلاب است چرا که آینده کشور به دست جوانان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: دانشجویان ما، باید بیش از پیش به معنویت و مسائل اخلاقی توجه کنند و نسبت به مکاتیب الحادی و گمراه کننده ای که شعار جدایی دین از سیاست و ... سر می دهد، بیدار و بصیر باشند تا گرفتار نشوند.

وی اضافه کرد: اجرای همایش های حجاب و عفاف اگر به صورت علمی و تخصصی برگزار شود تا حدی مفید خواهد بود، باید در این همایش ها شبهات دشمن شناسایی و رصد شده و به آن ها پاسخ داده شود.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: حجاب و عفاف دامنه گسترده ای داشته و تنها مخصوص بانوان نیست، بلکه مردان هم باید به آن حجاب مخصوصی که بدان سفارش شده اند، عمل کنند.

وی افزود: مساله حجاب و عفاف در ماه محرم که ماه احیای ارزش ها است مورد تاکید قرار گیرد. حجاب و عفاف یکی از نماد های کشورهای اسلامی است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: در ترکیه و برخی از کشور های به ظاهر اسلامی گرفتار غرب زدگی شده اند اما در همین کشور ها نیز شاهد گسترش حجاب هستیم و مردم این کشورها روز به روز متوجه می شوند و به طرف معنویت می روند. این ها همه نشان از این دارد که مذهب در هر جامعه ای، خصوصا جوامع اسلامی تاثیر و اهمیت فراوانی دارد.

وی، خاطر نشان کرد: در کشور های اروپایی شاهد پیشرفت روز افزون آمار مسلمانان هستیم و همه این ها نشانگر رشد فرهنگی و بلوغ سیاسی مردم اروپا است و ما شاهد این هستیم که پرچم توحید در جهان رو به اهتزاز است.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: دشمن ایران را ام القرای جهان اسلام می داند، چرا که اسلام از ایران به سایر نقاط جهان صادر شده است، به همین جهت به فکر خاموش کردن اسلام در ایران است و در این راه متوسل تهاجمات فرهنگی، خصوصا روی جوانان ایرانی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha