چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: طرح تحول سلامت، یک حرکت مبارک، مهم و مفید است و نباید به بهانه هایی از قبیل عدم فروش نفت و تحریم ها متوقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و روسای ادارات تابعه اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی که به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی سلامت برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای سنن دینی، اجرای عدالت اجتماعی و وحدت مسلمانان بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: امام حسین(ع) برای احقاق حق قیام کرد تا بطلان روش ها و سیاست های سلاطین جور را به اثبات برساند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی با الهام ازآموزه های اسلامی و اهل بیت(ع) به پیروزی رسید تا ادامه دهنده حرکت امام حسین(ع) باشد، ابراز داشت: در قانون اساسی روی مسئله وحدت، مساوات و رعایت حقوق یکدیگر تاکید شده و مسئله بیمه جزو همین امور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل های قانون اساسی در خصوص بیمه، گفت: قوانین موجود در این خصوص بیانگر اهمیت بیمه و توجه ایران اسلامی به آن است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: بیمه سلامت جزو حیاتی ترین و ضروری ترین کار ها است و امروز در کشور های مترقی خانواده ای را نمی توان یافت که فاقد بیمه باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئله بیمه است که تا کنون پیشرفت های خوبی داشته است، اما باید به مراحل عالیه خود برسد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: متاسفانه بیمه همگانی و همچنین پزشک خانواده در کشور ما به صورت صد در صدی محقق نشده است و تحقق آن نیازمند تلاش دولت و عزم ملی است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: طرح تحول سلامت، یک حرکت مبارک، مهم و مفید است، به شرطی که ادامه پیدا کند و به بهانه هایی از قبیل عدم فروش نفت و تحریم ها متوقف نشود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: خدمت به بیماران مستمند جزو بالاترین خدمت ها بوده و عبادت تنها در نماز و روزه و طهارت خلاصه نمی شود، بلکه خدمت به خلق جزو مهم ترین عبادات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha