شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
علیرضا قائمی نیا - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امروزه یکی از نیازها و الزامات مهم در بحث تحول در علوم انسانی ناظر به رویکرد انتقادی داشتن در مباحث نوین این عرصه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‌نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: برای شکل‌گیری علوم انسانی اسلامی هم باید به مباحث سنتی و هم به مباحث جدید پرداخت و به نحو خوبی این ها را با یکدیگر تلفیق کرد.

وی افزود: در این خصوص گذشته از این که باید دیدگاه انتقادی داشته باشیم، بایستی در مباحث جدید نیز دیدگاه هایی که متناسب هست را اخذ کنیم، چه آن که معرفت دینی جدید از راه تلفیق نگاه سنتی و جدید پیدا می‌شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی که در اولین جشنواره علوم انسانی اسلامی با عنوان جشنواره علامه طباطبایی(ره) توانست با کتاب «بیولوژی نص» حایز یکی از عناوین برتر شود، در خصوص این کتاب گفت: کتاب مذکور در جشنواره‌های مختلف برنده شده، ضمن آن که تاکنون در کتاب سال هم جایزه گرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: در این اثر به مباحثی در مورد نشانه شناسی معرفت دینی و همچنین قرآنی پرداخته شده که خود مبتنی بر روشی در علوم انسانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha