شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کریم خان محمدی

حوزه/ رئیس پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ ، هنر و ارتباطات گفت: ما برای دست یابی به اهداف مدنظر در تحول علوم انسانی ، نیازمند مجاهدت و خلاقیت علمی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در عرصه علوم انسانی، لازمه تولید فکر و اندیشه ، آزادی فکر و افزایش ظرفیت هاست چرا که در علوم انسانی کسی که نوآوری و خلاقیت داشته باشد معمولاً با سنت فکری رایج مخالف است اما مشکل آن جاست که بعضاً ما حرف های جدید را برنمی تابیم .

وی افزود: ما در دو دهه اخیر در زمینه علوم طبیعی و فناوری پیشرفت خوبی داشتیم اما در عرصه علوم انسانی پیشرفت لازم را نداشته ایم که باید عقب اُفتادگی ها را در این باره جبران کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)  همچنین در ادامه صحبت های خود به یک مشکل ریشه دار در این خصوص اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما در زمینه علوم انسانی دچار یک نوع غرب زدگی مزمن هستیم که گاه خود نیز از وجود آن بی خبریم به این معنی که اگر اندیشه ای را یک فرد ایرانی مطرح کند در بدو امر از او نمی پذیریم اما اگر همان مطلب را یک اندیشمند دست چندم غربی بگوید آن را با جان و دل قبول می کنیم!

وی اضافه کرد: یکی از لوازم موفقیت در زمینه تحول در علوم انسانی و دست یابی به اهداف مورد نظر این است که قوه خلاقانه را در حوزه و دانشگاه بکار گرفته و در این باره مجاهدت علمی دوچندانی از خود نشان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha