شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مسعود - مرکز جامع علوم انسانی

حوزه / سرپرست مرکز جامع علوم انسانی گفت: علاوه بر کشورهای اسلامی حتی در قلب اروپا و آمریکا هم امروز مردم با بهره گیری از الگوی عدالت خواهی انقلاب اسلامی ایران خواسته های خود را مطالبه می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مسعود امروز در مراسم یادبود شهید حسین همدانی که با حضور خانواده آن شهید و جمع کثیری از مردم در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، اظهار داشت: اکنون در کشور بسیاری از مسئولین صادقانه در حال خدمت هستند و این بی انصافی است که اگر مسئولی اشتباهی می کند آن را به همه مسئولین تخصیص دهیم.

سرپرست مرکز جامع علوم انسانی به تفاوت جمهوری اسلامی و رژیم شاه پرداخت و در خصوص دستاوردهای امام بعد از انقلاب سال 57 گفت: در دستگاه رژیم پهلوی هر فردی که رده مسئولیتش ارتقاء می یافت، به فساد نزدیک تر می شد، اما الان شرایط متفاوت و برعکس است، علاوه بر این، قبل از انقلاب اسلامی ایران، همانند گاو شیرده مسئول اصلی تأمین کننده نفت و دیگر مواد اولیه کشورهای سلطه بود؛ اما اکنون ایران علاوه بر استقلال با پیشرفت‌های علمی در بسیاری از زمینه ها جزء 10 یا 15 کشور برتر دنیاست.

وی ادامه داد: دومین دستاورد امام بعد از انقلاب سال 57، بیداری اسلامی است که در گوشه گوشه جهان در حال خودنمایی است و اگرچه که بر روی بسیاری از این انقلاب‌ها توسط عربستان خائن و آمریکا و رژیم صهونیستی سرپوش گذاشته شده، اما به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب‌ها آتش زیر خاکستر است که نیازمند یک جرقه اند.

این استاد حوزه و دانشگاه، شکل گیری جریان های مقاومت و کفرستیز در کشورهای منطقه همچون سوریه، لبنان، عراق و یمن را مهمتر از بیداری اسلامی دانست که زیر بار شرق غرب نمی روند.

سوریه کمر و ایران رأس محور مقاومت است

حجت الاسلام عالی ادامه داد: به تعبیر سید حسن نصرالله، سوریه کمر و ایران رأس جریان مقاومت در منطقه است، و سوریه با توجه به شرایط و موقعیت منطقه ای خود می تواند در برابر اسرائیل بایستد.

محور مقاومت در سوریه شکست بخورد به سراغ ایران می آیند

وی با اشاره به حدیثی از امام علی ( علیه السّلام) که هیچ قومی در داخل خانه خود نجنگد مگر اینکه ذلیل شود و شکست خورد ادامه داد: اگر سوریه که کمر محور مقاومت در منطقه است بشکند بعد از سوریه اسرائیل به سراغ لبنان و در ادامه عراق و در نهایت رآس محور مقاومت یعنی ایران خواهد آمد، بنابراین وظیفه ما است که از خط اول مقاومت یعنی سوریه و لبنان حمایت کنیم و جنگ را به خارج از مرزهای خود انتقال دهیم.

بصیرت شهیدان همدانی و متوسلیان مانع شکست محور مقاومت در سوریه شد

وی تصریح کرد: امثال شهید حسین همدانی و شهید متوسلیان با بصیرت و فهم خود با حضور در سوریه و لبنان نگذاشته اند رأس جریان مقاومت یعنی ایران لطمه بخورد و مقاومت به داخل مرزهای ایران کشیده شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه امروز نتیجه خون شهدا در 8 سال دفاع مقدس را در کشورهای منطقه در حال هویدا شدن است، ادامه داد: در اوج بیداری اسلامی یکی از جمهورخواهان آمریکایی گفت ملتی که تن به شهادت می دهد تن به اسارت نمی دهد و این تفکر آنقدر مسلمانان را شجاع کرده است که اندک افرادی که هیچ دولتی را ندارند در جنگ 33 روزه و 22 روزه با سلاح های مبتدی شاخ غول را شکستند.

شکست عربستان برای تغییر بافت جمعیتی در یمن

سرپرست مرکز جامع علوم انسانی اذعان داشت: 70 درصد جمعیت یمن شیعه اند و عربستان طی این سال ها سعی کرده است از طریق تزریق نیروی کار از هند، بنگلادش، فیلیپین و ... موازنه و بافت جمعیتی را در این کشور تغییر دهد، اما نتوانسته و مردم این کشور با وجود اینکه انگلیس ها و آمریکایی ها از گذشته تاکنون در این کشور پایگاه دارند، با الگو گیری از ایران بدون ترس حرف خود را می زنند و علیه رژیم ستمگر خود شعار می دهند.

حجت الاسلام عالی، سومین دستاورد امام بعد از انقلاب سال 57 را گسترش روح معنویت و عدالت خواهی در جهان دانست و گفت: علاوه بر کشورهای اسلامی حتی در قلب اروپا و آمریکا هم امروز مردم با بهره گیری از الگوی عدالت خواهی انقلاب اسلامی ایران خواسته های خود را مطالبه می کنند که  جنبش وال استریت در قلب کشورهای غربی در همین راستا است و علاوه بر این طبق پیش بینی های انجام شده گرایش به اسلام در این کشورها آنقدر بالاست که اگر همچنان با همین سرعت گرایش به اسلام ادامه داشته باشد تا سال 2050 غلبه و اکثریت جمعیت در کشورهای غربی با اسلام و مسلمانان خواهد بود.

شهید همدانی سرباز واقعی امام زمان(ع)

وی در ادامه در خصوص خدمات ارزشمند شهید همدانی گفت: ایشان از ابتدا در دفاع مقدس 8 ساله در میدان جنگ حاضر شده و بارها زخمی شدند و تا مرز شهادت رفتند اما خداوند امثال شهید همدانی را برای ماموریت های بعد از جنگ نگه داشت.

وی با بیان اینکه شهید همدانی یک سرباز واقعی برای خداوند و امام زمان(عج الله تعالی فجه الشّریف) بود که هرکجا به وی نیاز بود در آنجا حاضر می شد افزود: تخصص و تجربه سردارهمدانی صرفاً در امور نظامی نبود و ایشان علاوه بر اینکه تجربیات جنگی فراوانی داشتند، یک انسان فرهنگی هم بودند که هیأت رزمندگان همدان یکی از اقدامات فرهنگی این شهید است.

 حجت الاسلام عالی گفت: در اوج فتنه 88 که به واقع از 8 سال جنگ خطرناک تر و پیچیده تر بود و در آن بسیاری از خواص مردود شدند ایشان با رهبریت مقام معظم رهبری، توانست این فتنه را از کف خیابان های پایتخت جمع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha