دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت الله مظاهری/ حجت الاسلام قاضی عسکر

حوزه/ مصیبت فاجعه منا برای خانوادۀ حجاج بسیار سنگین و تحمّل آن سخت بوده و هست و همه وظیفه دارند برای کاستن از شدت تألمات روحی آنان هرگونه اقدام لازم را به عمل آورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان ، حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر، نمایندۀ ولی فقیه و سرپرست حجّاج ایرانی با آیت‌الله العظمی مظاهری دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله مظاهری در این دیدار ضمن اظهار تأسف فراوان از فاجعۀ تلخ منا، بر ضرورت ریشه‌یابی علل این فاجعه و نیز احقاق حقوق افراد و خانواده‌های آسیب دیده تأکید کرده و افزودند:این حادثۀ دلخراش که در حرم امن الهی رخ داد، مصیبت بزرگی بود که موجب تألم عالم اسلام گردید.

ایشان با قدردانی از خدمات و تلاش‌های نمایندۀ ولی فقیه و سرپرست حجّاج ایرانی و سایر مسئولان حج خاطرنشان کردند:شما و همکارانتان در این مدت متحمّل زحمات و مشقّت‌های فراوان شدید و ایام بسیار سختی را گذراندید و از این جهت امیدوارم خداوند متعال پاداش شما را به احسن وجه عطا فرماید.

این مرجع تقلید، بر لزوم اقدام جدی برای تسلّی خاطر بازماندگان و خانواده‌های جان‌باختگان منا نیز تأکید کرده و گفتند: این مصیبت برای خانوادۀ آن حجاج نیز بسیار سنگین و تحمّل آن سخت بوده و هست و همه وظیفه دارند برای کاستن از شدت تألمات روحی آنان هرگونه اقدام لازم را به عمل آورند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نیز در ابتدای این دیدار، ضمن ارائۀ گزارش مبسوطی از روند اجرای حج تمتّع، به تشریح ابعاد و زوایای حادثۀ منا پرداخته و افزود: در حج امسال تا قبل از سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و سپس فاجعۀ منا، حجاج در آرامش نسبی به سر می‌بردند، ولی این دو حادثۀ غمناک نگرانی همه را به همراه داشت.

نمایندۀ ولی فقیه و سرپرست حجّاج ایرانی ضمن بیان اقدامات سازمان حج و زیارت برای احقاق حقوق حجاج، بر پیگیری موضوع تا روشن شدن ابهامات و ریشه یابی علل وقوع حادثۀ منا و نیز جبران خسارت از سوی کشور میزبان، تأکید کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha