یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
ره توشه راهیان

حوزه/ کتاب «ره توشه راهیان نور محرّم ویژه خواهران» به کوشش گروهی از پژوهشگران دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تدوین و در اختیار بانوان مبلغه قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده، مقالات ده گانه ای را در موضوعات مختلف به خوانندگان ارائه می دهد.

«ازدواج و تشکیل خانواده از نگاه قرآن» مقاله ای است که به قلم مرحوم آیت الله محمد مهدی آصفی نوشته شده است.

این مقاله به مواردی چون: ازدواج از جهت تکوینی، ازدواج از جهت وظیفه و ازدواج از جهت ارزش، می پردازد.

در مقاله دوم که با عنوان «نقش تجملات در کاهش ازدواج جوانان» از سوی سیده مریم طباطبایی ندوشن ارائه شده، مباحثی همچون: علل گرایش به تجملات و راهکارهای غلبه بر تجمل گرایی را به بحث و بررسی گذاشته است.

عناوین مقالات دیگر عبارتند از: «نقش زن در موفقیت شوهر»، به قلم سیده طاهره موسوی، «زن و حفظ اسرار خانواده»، اثر عبدالکریم پاک نیا، «عوامل و قلمرو دخالت والدین در زندگی عروس و داماد»، به قلم مرضیه محمدخانی، «عوامل ناسازگاری دختران با والدین» اثر محمد سبحانی نیا، «پاداش تحمل و مدارا»، نوشتاری از مهدی ناجی عظیمی، «آسیب شناسی آرایش های زنان» به قلم معصومه محمدی سیف، «زینب (س) پیام آور عاشورا»، اثر حسن عاشوری لنگرودی و «آسیب شناسی مجالس عزاداری بانوان» نگاشته ای از علیرضا انصاری.

 کتاب «ره توشه راهیان نور محرّم ویژه خواهران» به کوشش گروهی از پژوهشگران معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در 204 صفحه و با قیمت 8000 تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، چهارراه شهدا، فروشگاه بوستان کتاب مراجعه کرده و یا با تلفن: 37740397-025 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مژگان رسولی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام بنده طلبه هستم . ره توشه این دوره را دریافت کردم و مقاله «نقش تجملات در کاهش ازدواج جوانان »را خواندم بسیار مقاله کاربردی برای سخنرانی است و مخاطب را بسیار جذب میکند.از نویسنده مقاله که خانم طباطبایی ندوشن هستند کتابی با عنوان »دلبرانه های زنانه» چاپ شده که به همه خواهران حوزه پیشنهاد میکنم این کتاب که دیدگاهی نو و جذاب درباره نقش زن در خانواده و در جایگاه همسری دارد را مطالعه کنند