یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست علمی

حوزه/ به همت انجمن علمی اقتصاد اسلامی حوزه، نشست نقد کتاب « درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی و شاخص های آن» در سالن جلسات مرکز انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این نشست علمی که اساتید، محققان و پژوهشگران حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم رجایی به عنوان مولف این اثر و حجج الاسلام و المسلمین علی اصغر هادوی نیا و علیرضا لشکری به عنوان ناقدین کتاب مذکور به ایراد سخن پرداختند.

نویسنده کتاب با بیان اینکه این اثر با همکاری حجت الاسلام سیدمهدی معلمی نوشته و توسط انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده، اظهارداشت: این کتاب در هفت فصل به همراه نمایه اعلام، نمایه اصطلاحات و کتابنامه از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  رجایی با اشاره به عناوین فصول این کتاب گفت: « کلیات»، « عدالت توزیعی در نظریه های عدالت»، « درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی و شاخص های آن»، « مفهوم عدالت اقتصادی» ،« توازن یا عدم تداول ثروت در دست اغنیا»، « تبیین و بررسی شاخص های موجود برای عدالت و نا برابر»، « شاخص های عدالت اقتصادی بر اساس آموزه های اسلام» و در نهایت « جمع بندی و نتیجه گیری» از جمله فصول این اثر می باشند.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha