سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
آیت الله عباسعلی صادقی

حوزه/ تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: مبلغان برای هدایت و تبلیغ دین مبین اسلام در بین مردم نیازمند فن بیان رسا و توان تبلیغی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، آیت الله عباسعلی صادقی، امروز در مراسم افتتاح پنجمین شعبه مؤسسه خطابه امیر بیان، در خرم آباد گفت: مبلغان و طلاب برای هدایت و تبلیغ مردم در جامعه نیاز است با اصول فن بیان و راهکارهای آن آشنایی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به این که طلبه باید از روز اول هدف از ورود به حوزه را برای خود ترسیم کند، افزود: طلاب جوان با حضور به موقع در کلاس های درس و پژوهش در کسب معارف دینی و الهی و تبلیغ جامعه، تلاشی مضاعف داشته باشند.

تولیت حوزه کمالیه خرم آباد با بیان این که مبلغان همانند انبیا و اولیای الهی وظیفه ارشاد و هدایت افراد جامعه را بر عهده دارند، گفت: مبلغان باید در منبرهای خود دارای فن بیان قوی و خطابه محکم، استوار و توانمند باشند.

آیت الله صادقی با اشاره به این که طلاب جوان باید از همان آغاز دوران تحصیل، با شرکت منظم در جلسات مباحثه، فن بیان خود را برای تبلیغ در جامعه بالا ببرند، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به هجمه های  دشمنان اسلام علیه جوانان، مهمترین وظیفه مبلغان بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به قشر نوجوان و جوان جامعه است تا آنها بتوانند در زندگی روزمره خود اصول اخلاقی را با بصیرت پیاده نمایند.

آیت الله صادقی در پایان با بیان این که مبلغان و طلاب باید با برقراری ارتباط صمیمی با اقشار مختلف جامعه، آموزه های دینی را تبلیغ و ترویج دهند، یادآور شد: روحانیون باید قبل از رفتن به منبر مطالعه داشته و با بیان قوی مباحث را مطرح کنند.

انتهای پیام//

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha