یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
عدالت اقتصادی

حوزه/ دو تن از اساتید و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشستی علمی کتاب « درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی و شاخص های آن » مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این نشست پس از ارائه مطالبی توسط، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا لشکری نویسنده کتاب در سخنانی اظهارداشت: در این کتاب مفهوم عدالت اقتصادی امری مهم و خطیر می باشد که باید بیش از پیش نسبت به تببین و تشریح آن و ابعاد مرتبط این مفهوم پرداخته شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: در این کتاب بدون اینکه مبانی عدالت مورد بررسی قرار گیرد معیارهای عدالت استخراج شده است و با توجه به اینکه یکی از مبانی تحقیق اقتصاد اسلامی است به این موضوع به اندازه کافی پرداخته نشده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر هادوی نیا با اشاره به فهرست بندی کتاب خواستار جابجایی برخی از فصول شد.

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهارداشت: در بحث نظریه های عدالت بنده معتقد هستم به مقوله فلسفه نظری کمتر مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کشف مبانی فلسفی و نظریه های عدالت اقتصادی در واقع کمک می کند ما بتوانیم نظریات عدالت را ابداع کنیم تا نظریه عدالت شکل بگیرد و بحث از معیارهای عدالت بحثی بی پایه است.

در انتهای این نشست علمی، کارشناسان به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha