شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ دفتر آیت الله مکارم شیرازی با صدور نامه‌ای گفت: نظر به اینکه انتخاب تیتر برای اخبار تأثیر بسیار زیادی در برداشت خواننده از مطلب دارد، لازم است رسانه‌ها از درج تیترهایی که القا کننده برداشتی مغایر با روح خبر است اجتناب ورزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به ‌نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم ‌شیرازی، مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظم له با صدور نامه‌ای اظهار داشت: نظر به اینکه انتخاب تیتر برای اخبار تأثیر بسیار زیادی در برداشت خواننده از مطلب دارد، لازم است از درج تیترهایی که القاکننده برداشتی مغایر با روح خبر است اجتناب ورزیده و تیترهایی استفاده شود که مطابق با متن و روح خبر باشد.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به بداخلاقی‌های سیاسی، تحریفات و بی‌تقوائی‌هایی که هر از چند‌گاه در روند نشر و تفسیر بیانات و مواضع آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی صورت می‌پذیرد به اطلاع عموم مردم عزیز و رسانه‌های می‌رساند تنها مرجع رسمی و مورد تأیید جهت دسترسی به اصل اخبار، بیانیه‌ها و فتاوای معظّم له، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان به آدرس makarem. ir است.

گفتنی است اصل نامه مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (سوره قلم، آیه 1)

سوگند به قلم و آنچه مى نویسند

با عرض سلام و تحیت؛

محضر مبارک مردم بزرگوار، سروران اهل قلم، عزیزان فعال در فضای مجازی

با توجه به بد اخلاقی‌هایی که گاهی در نشر اخبار رخ می‌دهد و باعث ایجاد حواشی می‌گردد، جهت تنویر افکار عمومی، هوشیاری بیشتر سروران اهل قلم و توجه فعالان فضای مجازی، به اطلاع عموم عزیزانی که سخنرانی‌ها و اخبار مرتبط با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله العالی را در رسانه‌های تحت مدیریت خود از جمله خبرگزاری‌های فعال در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات منتشر می‌نمایند می‌رساند، نظر به اینکه انتخاب تیتر برای اخبار تأثیر بسیار زیادی در برداشت خواننده از مطلب دارد، لازم است از درج تیترهایی که القا کننده برداشتی مغایر با روح خبر است اجتناب شده و تیترهایی استفاده شود که مطابق با متن و روح خبر باشد، در غیر این صورت کار آن‌ها بر خلاف اصول اخلاقی است.

از آن اسفناک‌تر زمانی است که تغییر و تصرفی در متن سخنان و بیانیه‌های معظّم له صورت پذیرد که در این صورت مسئولیت شرعی و قانونی آن بر عهده منتشر کنندگان است.

در ضمن به اطلاع عموم مردم عزیز و محترم می‌رساند، برای اطلاع از اصل بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها، فتاوا و سایر اخبار مرتبط با معظم له می‌توانید به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله العالی به آدرس makarem. ir مراجعه فرمایید.

در پایان موفقیت روزافزون همه سروران گرامی که رسالت نشر اخبار و ترویج افکار اسلامی، انسانی را برعهده دارند را از خداوند منان خواستارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha