جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله عالمی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به تدوين دانش نامه اسلامي كشاورزي، منابع طبيعي و محيط زيست اشاره و ابراز داشت: این دانش نامه از جمله فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی بوده و تاکنون دو جلد از آن به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله عالمی در بازدید از اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه که صبح امروز انجام پذیرفت، حضور در این اداره کل را مبارک دانست و گفت: میان فضای زیست محیطی با کشاورزی، پیوندی عمیق وجود داشته و متأسفانه برخی نیز از این مسائل، فهمی عمیق ندارند و با کشاورزی می توان برای بشریت محیط زندگی فراهم آورد.

وی به تدوين دانش نامه اسلامي كشاورزي، منابع طبيعي و محيط زيست اشاره و ابراز داشت: این دانش نامه از جمله فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی بوده و تاکنون دو جلد از آن به چاپ رسیده است.

نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي به اهميت موضوع كشاورزي از منظر قرآن مجيد پرداخت و گفت: در این کتاب آسمانی قریب به 1 هزار آیه وجود دارد که به صورت صریح یا اشاره به این مبحث پرداخته است.

آیت الله عالمی به روايات و سيره ائمه معصومين(ع) نيز اشاره و ابراز داشت: كشاورزي در فقه اسلامی در میان دو امر وجوب و استحباب رقم خورده كه نشان از اهميت اين موضوع است.

وي در ادامه با اشاره به استاندارد سازي غذاي حلال، خاطرنشان ساخت: اين برنامه، از ديگر فعاليت‌هاي حوزه نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي است كه امروز در دنيا به خوبي مطرح و مورد استقبال قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان به واگذاري احياء زكات توسط مقام معظم رهبري به اين حوزه نمايندگي در جهاد كشاورزي اشاره کرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمين نهاوندي مديركل پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما ضمن خير مقدم به نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، از شخصيت وارسته آيت الله عالمي تجليل كرد.

وی به ظرفيت نشريات اداره كل براي پرداختن به مباحث گسترده جهاد كشاورزي و مسائل پيرامون آن اشاره و تصریح کرد: برنامه سازان و مدیران رسانه ملی می توانند باید به موضوعات جهاد کشاورزی توجه داشته باشند.

خاطرنشان می شود؛ اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره صدا و سیما، اشاره به فعالیت های مشترک دو نهاد، تشريح ظرفيت های اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه و درخواست تشکیل كارگروه مشترك براي بررسي موارد همكاري از دیگر بخش های سخنان حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha