سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت‌الله مصباح

حوزه/در دیدار استاد رشاد با آیت الله مصباح یزدی، بر لزوم تعریف ساز و کاری برای تعامل و هم افزایی پویا میان دستگاه های فعال در این حوزه خطیر تأکید شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،  استاد رشاد به همراه جمعی از مدیران و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه با آیت الله مصباح یزدی دیدار کردند.

آیت الله مصباح در ادامه این دیدار در سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت های پژوهشگاه اظهارداشت: در حوزه علوم انسانی تحول و پیشرفت بسیار دیریاب تر و دشوار تر از حوزه علوم تجربی است.

ایشان با تأکید بر اینکه در علوم تجربی، روش مشخص و پیشرفت های انجام شده در سایر کشورها می تواند تا حدود زیادی اخذ و مبنا قرار گیرد،افزود: پیشرفت در این جنس علوم با امکانات مشخص و زمان معین، به شرط وجود همت و انگیزه کافی قابل برنامه ریزی و مدیریت کلان  است در حالی که در حوزه علوم انسانی هم مبانی و هم روش مورد اختلاف است و امکانات و زمان اهتمام  مورد نیاز قابل قیاس نیست. بنابراین گرچه نباید توقع داشت مانند مدل پیشرفت علمی کشور در علومی چون نانو و .... تشکیل ستاد برای تدارک و مدیریت کلان کفایت امر را کند یا ممکن باشد، اما تعامل و هم افزایی میان دستگاه های پژوهشی و آموزشی ممکن و بلکه ضروری است.

در این دیدار که در محل مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفت،  استاد رشاد ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های پژوهشگاه به ویژه در تولید علوم انسانی اسلامی، بر ضرورت ارتباط و هم افزایی میان دستگاه هایی که در حوزه علوم انسانی اسلامی فعال اند، تأکید و مدیریت منسجم این ارتباط را پیشنهاد نمود.

در پایان این دیدار گزارشی از روند نشریه کتاب نقد نیز خدمت حضرت آیت الله مصباح ارائه شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha