شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد، دستگاه فرهنگی و ارشادی است، ابراز داشت: تلاش داریم با استفاده از ابزارهای موجود در جهت توسعه فرهنگی، اسلامی و قرآنی حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علی جنتی صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ابلاغ سلام گرم حجت الاسلام والمسلمین روحانی، اظهار داشت: نیازمند توصیه ها و تذکرات و موعظه های مراجع تقلید هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد، دستگاه فرهنگی و ارشادی است، ابراز داشت: تلاش داریم با استفاده از ابزارهای موجود در جهت توسعه فرهنگی، اسلامی و قرآنی حرکت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم کارهای خوبی صورت گرفته است، ابرازداشت: 20 هزار مسجد از 70 هزار مسجد در کشور تحت پوشش کانون های فرهنگی مساجد است که از امکانات فرهنگی برخوردار هستند. 

جنتی با بیان اینکه با حمایت مجلس بودجه ای در جهت توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص یافت، اظهار داشت: 2 هزار موسسه قرآنی تحت حمایت وزارت ارشاد قرار دارند.

وی افزود: امیدواریم با دعای مراجع و توسل به اهلبیت(ع) در این دوره گام های مثبتی برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت درگیر مشکلات زیادی است، اظهار داشت: امسال یکی از سال های سختی است که دولت پشت سر می گذارد.   

جنتی افزود: کاهش قیمت و محدودیت در صادرات نفت یکی از مهم ترین مشکلات دولت است.

وی تصریح کرد: ما اجازه فروش بیش از یک میلیون نفت در روز را نداریم و همچنین اجازه نمی دهند پول فروش نفت را نیز برداشت کنیم و به همین دلیل دولت با تنگناهای مالی مواجه است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت یکی از بارهای بردوش دولت است، ابراز داشت: یکی دیگر از بارهای سنگینی که بر دوش دولت می باشد مسئله پرداخت رقم کمرشکن یارانه ها است که ماهانه باید 3500 میلیارد تومان صرف این مسئله شود در حالی که بخشی از آنها مستحق دریافت یارانه نیستند.

جنتی افزود: همچنین طرح مسکن مهر که از دوره قبل شروع شده است بیش از 150 هزار واحد را روی دست دولت گذاشته و خدمات عمومی نیز از جمله مدرسه، کلانتری و کتابخانه و مسجد در این مناطق وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم توافق و مذاکرات برجام طی دوماه آینده موجب گشایش هایی شود تا دست دولت برای ارائه خدمات بیشتر باز باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه اهتمام به بحث خانواده یکی از مهم ترین اولویت های شورای فرهنگ عمومی است، ابراز داشت: امروز فروپاشی خانواده یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.  

جنتی با اشاره به افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج، اظهار داشت: علی رغم فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ازدیاد جمعیت شاهد بی رغبتی در امر ازدواج بین جوانان هستیم.

جنتی با بیان اینکه اخیرا جلسه ای با حضور مقام معظم رهبری، روسای سه قوه و نیمی از مسئولان دولت در خصوص بحث حاشیه نشینی مطرح شد، اظهار داشت: 11 میلیون نفر در حاشیه شهر زندگی می کنند که مرکز اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و فساد اخلاقی شده اند.

انتهای پیام/313/33      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha