یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
واتیکان

حوزه/ مقامات قضایی واتیکان درباره افشا یک مدرک محرمانه و انتشار آن در رسانه ها و مطبوعات، تشکیل پرونده دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از روزنامه اَوَّنیره چاپ ایتالیا، گزارش داد  مقامات قضایی واتیکان درباره افشای یک مدرک محرمانه و انتشار آن در رسانه ها و مطبوعات، تشکیل پرونده دادند.

در این مدرک که در مطبوعات منتشر شد آمده است که اداره اموال مقر مقدس مورد استفاده ابزاری برای یک سو استفاده مالی قرار گرفته و در نتیجه تحت پیگرد واتیکان قرار دارد.

تعقیب خبرنگاران مظنون در پرونده

همچنین کشیش لومباردی رییس دفتر مطبوعاتی واتیکان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دو خبرنگار به نامهای نودزی و  فیتی پالدی نویسندگان دو کتاب "طمع" و "راه صلیب" تحت پیگرد قانونی واتیکان قرار دارند.

این دو خبرنگار در رابطه با تحقیقات واتیکان برای شناسایی عاملان سرقت مدارک محرمانه مقر مقدس تحت پیگرد قرار دارند.

ژاندارمری واتیکان به عنوان پلیس قضایی فعالیت های انجام شده توسط دو خبرنگار را در مورد فرضیه دست داشتن در این جرم  به دادستانی واتیکان اطلاع داد.

این دو نفر در رابطه با احتمال دست داشتن در جرم افشای مدارک محرمانه مقر مقدس تحت پیگرد هستند. افراد دیگری نیز که ممکن است در این مسئله دست داشته باشند  تحت پیگرد قرار دارند.

خاطر نشان می شود موضوع سرقت مدارک محرمانه واتیکان، در روزهای گذشته به یکی از اصلی ترین موضوعات جنجالی درباره واتیکان در سطح رسانه ها تبدیل شده است. پاپ فرانسیس نیز پیش از این با ابراز تاسف از سرقت مدارک محرمانه واتیکان، از آن به خیانت نزدیکان به دربار پاپ تعبیر کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha