چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سعید مهدوی امین لرستان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از مسجد محوری به عنوان شاخصه بارز هيئات مذهبی استان لرستان نام برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی امین ظهر امروز در اولین همایش استانی شئون فرهنگی استان در مناسبت های مذهبی گفت: تشکل های دینی ظرفیتی بزرگ برای نهادینه کردن عقاید و باورهای دینی جامعه هستند و باید از این ظرفیت ها نهایت بهره برداری را برای تحکیم عقاید مردمی به کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از انقلاب های دنیا به تاسی از قیام سرخ حسینی مبارزه در برابر ظلم را پیش گرفته اند، افزود:انقلاب اسلامی ایران نمونه بارز مبارزه علیه ظلم و استبداد بود و هم اکنون نیز الگوی بسیاری از مردم آزادی خواه جهان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصت های بی نظیر تبلیغ دین را در اختیار همگان گذاشته، تصریح کرد:خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها خصوصا حوزه دین در اختیار ما گذاشته بر هیچ کس پوشیده نیست.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه برای نظارت بر مراسمات مذهبی ستادی با عنوان ستاد شئون فرهنگی در سراسر کشور ایجاد شده خاطر نشان کرد:این ستاد با نظم بخشی به اهداف و برنامه های مذهبی تلاش می کند تا آسیب های مراسمات مذهبی را به حداقل رسانده و خروجی شعائر مذهبی را در بین مخاطبان نهادینه و فرهنگ سازی نماید.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸ جلسه فرهنگی با ۴۸ مصوبه در استان لرستان برگزار شد اظهار داشت:برای تحقق مصوبه های جلسات شئون فرهنگی همت سایر دستگاه های اجرایی و مردم نیاز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از مسجد محوری به عنوان شاخصه بارز هیئات مذهبی استان نام برد و یادآور شد:لرستان جزء محدود استان هایی است که همه مساجد آن هیئات مذهبی ثبت شده دارند و برای تمام هيئات مذهبی نیز جایگاه های مردمی خودجوش وجود دارد.

حجت الاسلام مهدوی امین در پایان با بیان اینکه عزاداری مردم لرستان با آئين های خاصی از جمله گل مالی و حزن و اندوه فراوان همراه است ، خاطرنشان ساخت: امسال با همکاری استانداری لرستان و اداره کل تبلیغات اسلامی ، مستندی از زوایای مختلف عزاداری مردم ولایی این استان ساخته شده که به زودی از شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha