یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
واتس آپ فضای مجازی

حوزه/ شبکه های مجازی و اجتماعی نیاز به اقدامات سلبی و قهری ندارد بلکه باید با مدیریت هدفمند و نظارت بر روی این وسایل جمعی در ساماندهی آنها تلاش کرد

به گزارش خبرگزاری حوزه از لرستان ، علی حیدر امیری ظهر امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به نقش روحانیون در عرصه جامعه افزود: امروز دشمنان جهان اسلام و انقلاب دست به دست هم داده اند تا اعتقادات دینی،اخلاقی و فرهنگی جوانان ایران اسلامی را سست و کمرنگ نمایند لذا روحانیون و فعالان فرهنگی باید در ایجاد بصیرت بخشی به جوانان همت خود را بکار گیرند.

وجود ۹۷ درصد رسانه های متعدد در دست صهیونیسم جهانی

این کارشناس رسانه و فرهنگ با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون ۹۷ درصد رسانه های متعدد از جمله رسانه های دیداری،شنیداری و مکتوب در اختیار صهیونیسم جهانی است افزود:صهیونیسم جهانی در هر کجای دنیا اگر رسانه ای از مردم بیگناه و مظلوم دفاع نماید فورا آن رسانه را حذف می کند و این دشمنی نقشه های شوم او بر علیه مقدسات اسلامی را به تصویر می کشاند.

امیری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود رسانه های حامی ملتهای مظلوم بیان داشت:رهبر معظم انقلاب از سه سال پیش نسبت به ساخت ماهواره تاکید کردند و اکنون با همت جوانان مسلمان و انقلابی، ایران اسلامی در سال ۹۵ بعنوان قطب ماهواره جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا تبدیل می شود و می تواند پیام مظلومان را به گوش جهانیان برساند.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا همواره اسیر دست رسانه های صهیونیسم جهانی شده است، بیان داشت:صهیونیسم جهانی تمام تلاش خود را برای احاطه و تصرف خود بر سایر ممالک بکار گرفته و لحظه ای بیکار نمی نشیند.

طلاق عاطفی ،خیانت و بی بند باری سوغات شوم رسانه های بیگانه

کارشناس فرهنگ و رسانه با اشاره به این نکته که استفاده از ماهواره ها و رسانه های بیگانه شیوع طلاق عاطفی،رواج سبک زندگی غربی و همچنین سست کردن بنیان خانواده ها را درایران اسلامی نشانه گرفته است تصریح کرد:افزایش اعتقادات دینی مذهبی در خانواده ها،ارتباط صمیمی والدین با فرزندان و همچنین نظارت بر سبک زندگی آنها می تواند راهکاری موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

وی با بیان اینکه فرار از تکنولوژی راه گریز و برخورد با آسیبهای این وسیله نیست تاکید کرد:بهتر است با مدیریت هدفمند و نظارت بر روی این وسایل جمعی ،از آنها بصورت هدفمند و با برنامه ریزی صحیح استفاده کنیم.

خطر عرفانهای نوظهور بر علیه اعتقادات جوانان

امیری با اشاره به جدی بودن خطر عرفانهای کاذب و نوظهور یادآور شد:براساس آمار بیش از ۵هزار نوع عرفان کاذب وجود دارد که مبلغان و فعالان فرهنگی باید برای مقابله با آسیبهای آن در عرصه جامعه چاره اندیشی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز متاسفانه وهابیت با حمایت مالی از افرادی که نیاز مالی دارند به توسعه فرهنگ ضد دین می پردازد گفت:باید خطر نفوذ دشمنان را دریابیم چرا که دشمن با شباهت سازی بر علیه دین تمام اعتقادات اسلامی و اخلاقی جوانان را هدف قرار داده است.

این پژوهشگر دینی در پایان با بیان اینکه آشتی دادن جوانان با مساجد و روحانیت راهکاری موثر در پیشگیری از اسیبهای اجتماعی به شمار می آید تصریح کرد:مساجد و وجود روحانیت باید بتواند جوابگوی نیازهای متعدد جوانان باشد و جوان این دو عامل را پناه،امین و مورد اعتماد خود ببیند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha