یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کاردینال پی یترو پارولین نخست وزیر واتیکان

حوزه / نخست وزیر واتیکان گفت: باید برای مبارزه مشترک با تروریسم تلاشی جدی کرد؛ بدون اتحاد نمی توان بر این جنگ بسیار سخت، پیروز شد و این نیازمند مشارکت مسئولین مسلمان است. آنها باید بخشی از راه حل باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کاردینال پی یترو پارولین نخست وزیر واتیکان در مصاحبه ای با نشریه کاتولیکی و فرانسوی صلیب به تجزیه و تحلیل اوضاع پس از عملیات تروریستی در پاریس پرداخت و گفت: مداخله نظامی برای دفاع در مقابل متجاوز، مشروع است ولی باید بر اساس حقوق بین الملل باشد.

وی گفت:  یک بسیج عمومی ضروری است. بسیجی با استفاده از تمام وسایل امنیتی، نیروهای پلیس و اطلاعات برای ریشه کن کردن شر تروریسم. همچنین باید از سرمایه های معنوی مانند تربیت و نفی تنفر، استفاده کرد و باید از تمام مسئولین سیاسی و دینی، در سطح کشوری و بین المللی دعوت کرد.

نخست وزیر واتیکان گفت: باید برای مبارزه مشترک تلاشی جدی کرد؛ بدون این اتحاد  نمی توان بر این جنگ بسیار سخت، پیروز شد و این نیازمند مشارکت مسئولین مسلمان است. آنها باید بخشی از راه حل باشند. طبق آموزه های کلیسای کاتولیک، دفاع از خیر عموم مستلزم این است که متجاوزان ظالم را از صدمه زدن ناتوان سازیم. از این جهت کسانی که به طور مشروع مرجعیت دارند این حق را نیز دارند که با استفاده از سلاح ، متجاوزان به جامعه مدنی را دور کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha