چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ طلاب و روحانیون حاضر در جامعه زیر ذره بین تیز بین جامعه قرار دارند و باید بدانند که هر کاری انجام دهند و یا هر کلامی بر زبان بیاورند، مردم آن را به حساب دین خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام وثوقی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه طالبیه تبریز که با حضور طلاب، روحانیون و اساتید این مدرسه برگزار شد، گفت: طلاب باید نسبت به اعمال و گفتار خود حساس باشند.

وی، افزود: طلاب و روحانیون زیر ذره بین تیز بین جامعه قرار گرفته اند و باید بدانند که هر کاری انجام دهند و یا هر کلامی بر زبان بیاورند مردم آن را به حساب دین خواهند گذاشت.

استاد حوزه تبریز، با بیان اینکه تبلیغ علمی مهم تر از تبلیغ لسانی است، گفت: هر چند که تبلیغ لسانی هم لازم و ضروری است، اما آنچه اثر بخش تر بوده و تبلیغ لسانی را تکمیل می کند، تبلیغ عملی است.

وی، افزود: برخی تلقی می کنند که تنها موظف هستند تا خودشان را بهشتی کرده و از این رو نسبت به جامعه بی تفاوت می شوند، در صورتی که توجه به جامعه و هدایت مردمان آن جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تکلیف شرعی متوجه به روحانیت است.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در آذربایجان شرقی افزود: طلاب و روحانیون باید گفتار و رفتار خود را طبق معیار های اسلامی و اهل بیت(ع) تنظیم کنند، تا مبادا عملی خلاف شرع و یا خلاف فرهنگ و آداب اسلامی و اخلاقی از وی سر بزند.

وی، افزود: طلاب و روحانیون اگر خود به فرامین اسلامی عمل کنند و خود را مزین به آداب و اخلاق اسلامی کنند، تعداد مومنین جامعه افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که موجب فراهم شدن زمینه های روانی عمل به اسلام در مخاطب احیاء خواهد شد و این مسئله نشان دهنده اهمیت عمل به اسلام از طرف طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام وثوقی در خاتمه گفت: طلاب و روحانیون در حد توان خود باید در تبیین و ترویج احکام و ارزش های اسلامی تلاش کنند و لحظه ای بیکار ننشینند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha