یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ در روایت آمده که امام زمان(عج) برای افرادی که در اربعین به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌روند، دعا می‌کنند و مورد عنایت حضرت زهرا(س) نیز قرار می‌گیرند، پس طلاب و روحانیون باید قدردان این فیض عظیم باشند و شکر آن را به ‌جا آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امروز در تجمع یک هزار نفری مبلغان اربعین، با بیان این که خدمت به زوار امام حسین(ع) فضیلت و پاداش بی‌نهایتی دارد، گفت: در روایات معصومین(ع) برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) اجر و پاداش زیادی را بیان کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان این که روحانیت می‌تواند عاملی مهم در تشویق جوانان برای حضور گسترده در راهپیمایی جهانی اربعین باشد، گفت: روحانیت باید خدمت گذار مردم باشند و چه خدمتی بالاتر از ارشاد و جذب مردم به مبانی دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، با تأکید بر این که اگر خواستار موفق شدن در عرصه تبلیغ هستیم، باید با مهر و محبت بیشتری انجام وظیفه کنیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های اثرگذاری در دل مخاطب، زبانی نرم، لطیف و در عین حال روان و ساده است؛ پس برای جذب حداکثری و انتقال مفاهیم اصیل عاشورایی باید پیش از دانش که لازمه هر تبلیغ موفقی است، زبان شیرین و نرمی داشت.

عضوخبرگان رهبری، خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در مراسم، گفت: کاری سخت، اما شیرین را در پیش دارید، چراکه باید آماده خدمتگذاری به مردم به‌ویژه ناتوانان و سالمندان باشید و مسلماً در این راه مشکلات و سختی‌هایی در پیش خواهید داشت.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که توفیق زیارت اربعین حسینی، بسیار زیاد و وصف ناشدنی است، اظهار داشت: در روایت آمده که امام زمان(عج) برای افرادی که به زیارت کربلای معلا در اربعین حسینی می‌روند، دعا می‌کند و موردعنایت حضرت زهرا(س) نیز قرار می‌گیرند، پس طلاب و روحانیون باید قدردان این فیض عظیم باشند و شکر آن را به ‌جا آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha