شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 362710
۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
فقه و رسانه

حوزه/ رئیس دانشکده صدا و سیما قم از تحصیل ۴۰۰ دانش پژوه طلبه در این دانشکده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر حسین گودرزی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از بخش های مهمی که بعد از انقلاب دچار تحول شد رادیو و تلویزیون ملی بود که قبل از آن برنامه های خود را بر اساس فرهنگ غربی پخش می کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیاز بود تا در جهت تعمیق رسانه ها و به خصوص رادیو و تلویزیون ارتباطی بین حوزه و این رسانه برگزار شود و افراد متخصص برای این امر تربیت شود که در همین راستا ساختار دانشکده صدا و سیما شکل گرفت.

رئیس دانشکده صدا و سیمای قم تصریح کرد: این دانشکده با هدف تربیت نیروی متخص و متعهد برای رسانه با اتکا به بیداری اسلامی و بازگشت به اصالت دینی ، به طور رسمی در سال 1376 تأسیس شد که در چهار رشته تولید سیما، ادبیات نمایشی ، علوم ارتباطات اجتماعی و دین و رسانه، فعالیت می‌کند .

وی با اشاره به سابقه درخشان این دانشکده در تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای امور رسانه ای کشور گفت: هم اکنون بالغ بر 400 دانش پژوه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.

گودرزی اضافه کرد: هم چنین طبق ارزیابی های به عمل آمده حدود 30 درصدد از فارغ التحصیلان این دانشکده جذب مدیریت های رسانه ای کشور شده اند.

برگزاری دوره های کوتاه مدت مجازی

وی در ادامه با اشاره به برنامه های آینده این دانشکده گفت: یکی از برنامه های آینده دانشکده صدا و سیما قم که برای اولین بار صورت گرفته، راه اندازی دوره های کوتاه مدت مجازی با مجوز وزرات علوم است که هم اکنون اولین دوره آن با موضوع فیلم نامه نویسی در پذیرش داوطلب می باشد .

رئیس دانشکده صدا و سیما قم با بیان این مطلب که به دنبال نهادینه کردن تفکردینی عمیق در رسانه هستیم  بیان داشت: این برنامه ادامه داشته و در مراحل بعد رشته های مورد نیاز دیگر راه اندازی خواهدشد.

برگزار دوره های خارج فقه رسانه

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های ما برگزاری دوره خارج فقه رسانه است که هم اکنون این مهم در قالب کلاس هایی با عنوان اخلاق و رسانه با حضور آیت الله حائری شیرازی در دانشکده در حال برگزاری است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha