یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه/ امروزه دشمنان اسلام می خواهند، کشورهای اسلامی، بازار کالاهای غربی شده و پیشرفتی در عرصه های علمی، اقتصادی و فرهنگی نداشته باشند، تا جامعه اسلامی به سمت فقر، فلاکت و وابستگی سوق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، که در حسینیه شهید آوینی برگزار شد، به تفسیر سوره بقره پرداخت و با تشریح آیه 105 سوره بقره، اظهار داشت: خداوند در این آیه پرده از کینه توزى و عداوت گروه مشرکان و گروه اهل کتاب نبست به مؤمنان برداشته، و فرموده است: «ما يَوَدُّ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِکينَ أَنْ يُنَزَّلَ عَلَيْکُمْ مِنْ خَيْرٍ مِنْ رَبِّکُمْ»، یعنی «کافران اهل کتاب و همچنین مشرکان دوست ندارند خیر و برکتى از سوى خدا بر شما نازل گردد»

امام جمعه قزوین افزود: در ادامه آیه آمده است، « وَ اللَّهُ يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظيمِ» خدا رحمتش را به هر که بخواهد اختصاص می دهد و او دارای فضل بزرگ است و باید کاری کنیم که شامل رحمت خداوند شویم.

وی خاطرنشان ساخت: در خصوص اهل کتاب در آیه 109 سوره بقره آمده: «وَدَّ کَثيرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ يَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إيمانِکُمْ کُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا حَتَّي يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ» یعنی بسیاری از اهل کتاب پس از آن که حقانیت  اسلام  بر آنها روشن شد، به خاطر حسد برخاسته از وجودشان، دوست دارند، که شما را پس از ایمانتان به کفر بازگردانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تبیین آیه 109 سوره بقره پرداخت و تصریح کرد: کافران و مشرکان هیچ چیز خوبی را برای مسلمانان نمی پسندند، و تنها بدی، فقر، فلاکت و وابستگی را برای ملت مسلمان می خواهند.

وی در ادامه افزود: امروزه دشمنان اسلام می خواهند، کشور های اسلامی بازار کالاهای فرسوده باشند، و پیشرفتی در عرصه های علمی ، اقتصادی و فرهنگی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشریح کرد: کافران می خواهند، ملت ایران  از عقاید اسلامی خود دست بردارند، و نسبت به ملت ها و کشورهای مسلمان جهان بی تفاوت باشند، آمریکا یکی از کشورهایی است که می خواهد به هر قیمتی که شده تاثیر دین مبین اسلام را در زندگی جوامع بشری کم رنگ کند .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، خاطر نشان ساخت: مردم باید دقت داشته باشند، که از مسیر اصلی استکبار ستیزی گمراه نشوند، و همواره شعار مرگ بر آمریکا را سر لوحه مبارزه با استکبار قرار دهند، چرا که تاریخ نشان داده است، آن کشورهای که با استکبار دست دوستی می دهند، عاقبت در مسیر اصلی خود لغزیده و دچار بحران و نا امنی می شوند.

امام جمعه قزوین، اظهار داشت: آمریکا در برخورد با گروهک های تروریستی و تکفیری منفعلانه عمل کرده و به گونه ای رفتار می کند که گاهی در صدد مبارزه با آنها است و در مورد دیگر در جهت خدمت رسانی به آنها می باشد. و خود این عمل نشان از دشمنی وی با دین مبین اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha