سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
احمد شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: مبلغین در مورد انتخابات آتی و ضرورت هوشیاری مردم و حضور پرشور آنان در ایام تبلیغی تاکید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمد شرفخانی امروز  در همایش مبلغین اعزامی دهه آخر صفر اظهارداشت: از آنجا که بعد از ایام تبلیغی، مباحث مربوط به انتخابات در کشور بسیار رونق می گیرد و رنگ و بوی تبلیغات در سراسر کشور ایجاد می شود و از سوی دیگر مباحث مربوط به ایام تبلیغی دیگر وجود ندارد، لذا لازم است مبلغان بخشی از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی خود را پیرامون مباحث انتخابات پیش رو برنامه ریزی کنند.

وی افزود: مبلغان باید به منویات مقام معظم رهبری پیرامون مساله نفوذ به ویژه بعد از برنامه هسته ای کشورمان یا پسابرجام بارها تاکید داشته اند، توجه و عنایت ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه طلاب می توانند برای مطالعه دقیق منویات مقام معظم رهبری به پایگاه اطلاع رسانی معظم له مراجعه و متن سخنرانی ها و فایل های صوتی را خوانده و گوش دهند،  تصریح کرد: امروز مساله نفوذی که  رهبری می فرمایند، بسیار مهم و پراهمیت است، پس نسبت به آن غفلت نکنید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور ادامه داد: مبلغین باید در این ایام تبلیغی رسالت روشنگری و هدایت اندیشه و افکار مردم، نسبت به مساله انتخابات و دشمنی دشمنان در هر لحظه به مردم روشنگری داشته باشند.

وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری مظهر مردم سالاری دینی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی است، افزود: نباید اجازه داده افراد حزب‌گرا دنبال مباحث اختلافی و حزبی در این مجلس بوده و آن را به حزب‌گرایی و سیاست‌زدگی آلوده کنند.

حجت الاسلام احمد شرفخانی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری از ارکان مهم نظام اسلامی و ستون‌ اصلی حاکمیت ولایی است، شاید بتوان گفت که مهمترین مجلس در بعد مردم سالاری دینی، مجلس خبرگان رهبری است و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی بر اساس مبانی فقهی و دینی است، مجلس خبرگان رهبری به عنوان عصاره جمهوریت مردم جامعه اسلامی در مدیریت نظام حاکمیت اسلامی نقش دارد.

وی تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند که این مجلس مهم جای ورود افرادی که نسبت به ولایت مطلقه فقیه اعتقادی ندارند و افکاری اختلافی دارند، نیست.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در همه سخنرانی های اخیر خود به سرفصل های مهمی اشاره نمود و  بیان کرده‌اند،  مبلغان باید نسبت به آن و تببین این سرفصل ها، خود همت کنند و نسبت به روشنگری عمومی اهتمام داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساله وقف گفت: متأسفانه تنها 2درصد از موقوفات کشور برای حوزیان است به طوریکه بخش قابل توجهی از این 2درصد به صورت انتفاعی می باشند که هیچ در آمدی را برای حوزه ها در برندارند.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: ما طی سالهای اخیر با سفر به استان های مختلف نسبت به اهمیت مساله وقف سخنرانی هایی داشته ایم و ثمره آن این است که از سال 57 تا سال 89 شاهد بیش از 6هزار موقوفه بوده ایم و طی سال‌های 90 تا 94 بیش از 9هزار موقوفه در کشور ثبت شده است.

وی تصریح کرد: مردم اعتقاد دارند به وقف، ما می توانیم با سمت و سوی نگاه مردم به سمت وقف این سنت حسنه را مجدد احیا کنیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha