پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
جمشیدی

حوزه/ عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران همیشه پشتیبان اسلام و انقلاب و ولایت فقیه بوده و خواهد بود و این سپاه عظیم در صدها پروژه فرهنگی و تبلیغی در نظام اسلامی نقش آفرینی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  محمود رضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوازدهمین اجلاس مدیران حوزه علمیه خواهران سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) گفت: حوزویان خواهران مرابطین اخلاص و عفت در جامعه اسلامی هستند.

وی افزود: 480 مدرسه علمیه و 80 هزار طلبه مشغول به تحصیل و 90 هزار فارغ التحصیل خواهر در کشور حضور دارند؛ 30 هزار طلبه خواهر در مدارس کشور مشغول به فعالیت فرهنگی هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران  بیان کرد: امروزه تعداد زیادی از طلاب خواهر به عنوان موظف در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که اثرگذاری آنها بی بدیل بوده است.

وی گفت: اگر تا دیروز تولید علم منحصر به حوزه علمیه برادران بود امروز شاهد درخشش طلاب بانو در سراسر کشور هستیم؛ امروز در بیش از 370 هسته پژوهشی و 170 کانون علمی و 50 انجمن علمی و 28 شورای علمی، حوزه علمیه خواهران ورودی ثمربخش در زمینه پژوهش داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امیدواریم که خواهران طلبه در بخش تولید علم بتوانند نقش آفرینی خود را در پاسخ به شبهات و ترویج مبانی مکتب و منابع اسلام ناب و انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی افزود: توسعه ابزار ارتباطی نوین علاوه بر آسیب ها، فرصت های جدیدی ایجاد کرده است و 6 هزار طلبه هر روز به توسعه معارف در فضای مجازی مشغول هستند؛ امروزه اکثر طلاب این حوزه در یک فضای شبکه های مشغول به تبلیغ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: حوزه علمیه خواهران همیشه پشتیبان اسلام و انقلاب و ولایت فقیه بوده و خواهد بود و این سپاه عظیم در صدها پروژه ملی فرهنگی و تبلیغی در نظام اسلامی نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به فعالتی 130 کانون قرآنی در حوزه علمیه خواهران گفت: امروزه در کنار مدارس علمیه برخی شهرها چند مرکز آموزشی تابعه نیز مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: 68 مدرسه علمیه خواهران در مناطقی است که مشرف مذاهب و فرق دیگر است و نوع تعامل این حوزه ها باعث شده است که دانش پژوهان سایر فرق نیز جذب این حوزه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha