شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: بیانات رهبر انقلاب پیرامون سبک زندگی نشان دهنده ماهیت حضور یک بزرگ حکیم در جامعه است و این نقش رهبری است که سعی می کند به هر نحوی که شده این جامعه را از سقوط نجات دهد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی صبح امروز در مراسم همایش« سبک زندگی اسلامی و چالش های پیش رو» در مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع)  قم گفت: برای برنامه ریزی برای هر امر، باید آن امر را به خوبی بشناسیم.

وی افزود: در عالمی زندگی می کنیم که نهایت شناخت ما از یکی از پدیده ها و موجودات این خلقت که انسان است به شکلی است که هرچه از او بیشتر می فهمند ناشناخته بودن او بیشتر متجلی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در عالمی هستی که یکی از آشناترین موجوداتش انسان است که بازهم ناشناخته است و اینکه بر اساس معتقدات خود بر این باور هستیم که عالم دیگری نیز وجود دارد، برای برنامه ریزی برای سعادت مند شدن انسان نیازمند یک برنامه الهی هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: اگر فرض کنیم که الگوی سبک زندگی دینی متضمن حیات در دنیایی که می خواهد سعادت ما را  تامین کند، باید این الگو را کسانی ارایه کنند که هم عالم  طبیعت و هم عالم دیگر را شناخته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: اگر هر کدام از این دو شناخته نشوند، نمی توان به این برنامه امیدی داشت؛ به همین دلیل است که برنامه هایی که بر اساس تفکرات مادی ارایه می شود، الگوهای قوی نیست و همیشه نقض آنها مشاهده می شود.

وی افزود: الگویی که برای سبک زندگی ارایه می شود، باید جامع باشد و همه نیازهای بشر را به شکل جامع و فراگیر پاسخ دهد؛ در بحث الگوی سبک زندگی مجبور هستیم و شایسته نیز هست که به سراغ کسانی برویم که به این دو حوزه احاطه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات دو خصلت مهم برای انبیا بیان شده است که یکی از آنها این است که شکل تبلیغ آنها به شکل انسانی بود و ملک نشدند؛ زیرا ملائک مجرد هستند و کسی که غصه دار نمی شود و غمی درک نمی کند نمی تواند با مردم همراهی کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: دومین ویژگی پیامبران این بود که به لسان قوم خود صحبت می کردند؛ سخنان پیامبران مشحون از حکمت بود، ولی این سخنان به لسان قوم بود و مردم متوجه این سخنان می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: خداوند برای بیان عظمت پیامبر(ص)،  ایشان را به خلق عظیم معرفی کرد؛ جامعه باید از سطح بالا درست شود به همین خاطر است که حتی نگاه کردن به عالمان نیز باعث ریزش گناهان انسان می شود زیرا خداوند می خواهد جامعه، بزرگانی داشته باشد که این بزرگان چراغ راه مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین  افزود: پیامبر اکرم(ص) با خصلت های عظیم خود عرب هایی را تربیت کردند که تکبر جزو ماهیت وجودی آنها بود؛ ایشان مدل های رفتاری داشتند که برای همه ما در همه اعصار الگو و اسوه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در قم بیش از 100 هزار خانواده روحانی وجود دارد نباید بسیاری از این آسیب ها در این شهر وجود داشته باشد؛ در بسیاری از محله ها دیده می شود که یک عالم کل محله را تغییر داده است و به همین دلیل است که وظیفه علما در هر بخشی که زندگی می کنند بسیار سنگین است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد:  بیانات رهبر انقلاب پیرامون سبک زندگی نشان دهنده ماهیت حضور یک بزرگ حکیم در جامعه است و این نقش رهبری است که سعی می کند به هر نحوی که شده این جامعه را از سقوط نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: سبک زندگی تنها مشتمل بر رفتار نیست؛ ما به میزانی که اعتقادات را تقویت کنیم، در ارایه و شناخت و عمل می توانیم موفق باشیم، والا با طراحی بهترین الگوها اگر ریشه های این الگوها را در روح و جان مردم تقویت نکنیم، ایمان مردم تقویت نخواهد شد.

وی افزود: عمل برای مومن همچون یک لباس تمیز است، ولی حقیقت انسان ایمانی است که با این جسم پیوند خورده است؛ قطعا بدون توجه به ریشه های اعتقادی و ایمانی توفیقی حاصل نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: نشاط حوزه های علمیه خواهران بسیار زیاد است و به رغم تمام کمبودها و کاستی های مادی برکات بسیاری در این مدارس وجود دارد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha