دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ تا کنون ۱۷۶ پروژه به بهره برداری رسیده است؛ پروژه های بهره برداری شده در سال جاری شامل ۳۲ پروژه است و ۲۰۵ پروژه نیز در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محسن خلج امروز در مراسم اختتامیه اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران در مجتمع یاوران مهدی(عج)  قم گفت: مجاهدت های پیامبر اکرم (ع) و امام علی(ع)  و حضرت خدیجه(س) علت محدثه اسلام و خون امام حسین(ع) و نقش تاریخی حضرت زینب(س) علت مبقیه اسلام است.

وی افزود: نهضت عاشورا هیچگاه خاموش شدنی نیست، زیرا این حادثه به میزان اخلاصی است که حضرت امام حسین(ع) داشتند و به همین خاطر این نهضت ماندگار شد.

رییس مرکز نوسازی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: این انقلاب نیز با اخلاص امام(ره) پا گرفت و ادامه روند موفقیت آمیز آن نیز نیازمند اخلاص کارگزاران و مدیران و مردم است که هرچه در این مسیر مخلص تر باشیم موفقتر خواهیم شد.

خلج بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران و برادران هم با اخلاص پیش رفتند و در حوزه علمیه خواهران این بنیان با اخلاص  آیت الله  شرعی و مدیران حوزه ایجاد شد و امروز نیز این اخلاص به چشم می خورد که قطعا هم باید دنبال شود.

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران گفت: امام راحل فرمودند،  سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است؛ خود زنان نیمی از جامعه هستند و نیمی دیگر از این جامعه نیز بستگی به تربیت و مادری و همسری زنان دارد.

وی افزود: شرح وظایف مرکز عمران شامل پیشنهاد سیاست های کلان در امور عمرانی، سیاستگذاری اجرایی هماهنگ سازی فنی و ارزیابی عمرانی حوزه ، طراحی و استقرار نظام جامع عمران حوزه های علمیه، هدایت، حمایت و ارزیابی امور عمرانی واحدهای تابعه، به تهیه اسناد و مدارک و بررسی صورت وضعیت طرح های عمرانی است.

رئیس مرکز نوسازی حوزه های علمیه خواهران  خاطرنشان کرد: پی گیری امور خیریت و تامین و گسترش منابع مردمی، پشینهاد اولویت یبندی اجرا و تکمیل طرح های عمرانی، نظارت و ارزیابی پیشرفت طرح های مصوب و تهیه گزارش دوره ای و موردی و سالانه و تهیه، تدوین و اصلاح و تکمیل قوانین، مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به عمران و تهیه و تنظیم برنامه و بوده سالانه طرح های عمرانی مرکز مدیریت از جمله وظایف این مرکز است.

خلج بیان کرد: ساختار سازمانی این مرکز شامل دو اداره کل، دفتر مرکز، دفتر ارزیابی، پشتیبانی و عمرانی و دفتر اداره سازماندهی عمرانی و دفتر امور خیرین و نظارت و کنترل فنی و اعتبارات و پشتیبانی امور مالی است.

رئیس مرکز نوسازی حوزه های علمیه خواهران گفت: شاخص های ساخت و ساز شامل میزان جمعیت، تعداد داوطلبین علاقه مند به تحصیل علوم دینی و موقعیت مکانی و نیازهای منطقه است.

وی افزود: تا کنون 176 پروژه به بهره برداری رسیده است؛ پروژه های بهره برداری شده در سال جاری شامل 32 پروژه است و 205 پروژه نیز در دست اجرا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha