شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ماموستا ملا محمد محمدی - کرمانشاه

حوزه / امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: لباس مقدس روحانیت دارای مسئولیت های سنگینی است که باید از این فرصت برای تبلیغ و هوشیاری بخشیدن به جهان اسلام و بشریت تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، ماموستا ملا محمد محمدی، امروز در همایش«قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت» که با حضور علمای سنی و شیعه آذربایجان غربی، ائمه جمعه و طلاب و روحانیون در محل سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، باتاکید بر اتحاد و انسجام قلبی و عملی شیعه و سنی در آیات قرآن کریم و روایات رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: بی شک سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان در گرو تمسک یقینی و قلبی به آیات قرآنی و روایات نبوی است، که تحقق این مهم موجب رسیدن به رضایت الهی و خشنودی رسول اکرم(ص) می شود.

*تعابیر سلیقه ای در احکام الهی جایی ندارد

وی افزود: بر همه مسلمانان تکریم و تمسک به آیات الهی و احادیث پیامبراکرم(ص) فارغ از آیین و مذهب، بدون شک و شبهه، بی عذر و توجیه و دخالت دادن نظرات و تعابیر سلیقه ای واجب است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: رسول اکرم(ص) در روایات متعددی بر حب و اظهار محبت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) و مخصوصاً بر اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند:«حسن(ع) و حسین(ع) نورچشمان من و از سرور و سالار اهل بهشت هستند، من اینان را دوست دارم و شما نیز آنان را دوست بدارید».

وی، وجود مناقب و بیان خصوصیات امام حسین(ع) از منظر رسول اکرم(ص) را ارزشمند دانست و افزود: تاکید رسول اکرم(ص) بر مناقب و ویژگی های اباعبدالله الحسین(ع) در احادیث و فرمایشات ایشان نشانگر علاقمندی و حب به این شهید کربلا است، لذا بر مسلمانان تکلیف است هرچه که رسول و فرستاده خدا دوست دارند، مسلمین نیز دوست بدارند و از هر آنچه که بیزاری و برائت می داند، با تبعیت و اخلاص از ولایت رسول خویش، دشمن دانسته و دوری کنند.

* تشکیک در عاشورا مردود است

ماموستا ملا محمدی، هرگونه تشکیک در امر کربلا را مردود دانست و افزود: مسلمین تا قیامت آمرین و قاتلان سید الشهدا(علیه السلام) را لعن و نفرین خواهند کرد.

وی افزود: تحلیل گران و متفکران اهل سنت در کنار بعد سنگین عاشورا که حرکت شجاعانه تواًم با حکمت و فلسفه عمیق امام حسین(ع) را نشان می دهد، این واقعه را دارای پیام های گرانبها برای همه اعصار و بشریت می دانند، چراکه اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند که بواسطه حکام فاسق و فاسد زمانه مغفول ماند و آنان منکر را پاس می داشتند و معروف را منفور می دانستند.

*صحنه عاشورا فرصت محک خورن عمق ایمان ها بود

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اذعان داشت: امام حسین(ع) با علم و آگاهی کامل به شهادت، راه عاقبت بخیری را برگزیدند تا اصحاب و اهل بیت(ع) خویش محک بخورد و عمق ایمان سنجیده شود، قیام عظیم عاشورا موجب نمایان شدن چهره منفور ریاکاران و عهدشکنان شد و امروز بر عهده ما مسلمین است تا راه امام خویش را با اتحاد و انسجام ادامه دهیم.

وی افزود: ما به عنوان پیروان واقعی و راستین بایستی این قیام را در یابیم و با آگاهی از مسئولیت هایمان در ترویج شاخصه های حکومت اسلامی تلاش کنیم.

* اجازه تحریف دین به دشمنان اسلام ندهیم

وی با محکومیت اقدامات گروهگ های تکفیری، خاطرنشان کرد: درک مسائل امروزی بر استحکام اسلام ناب محمدی می افزاید، اکنون دشمنان اسلام به نام اسلام، منکرات و قتل و کشتار را به پای مکتب محمدی می نویسند، فلسفه شهادت را در ترور تعریف می کنند و ثروت و قدرت را به خاک و خون کشیدن سرزمین های اسلامی و کشتار زنان و کودکان معنا می کنند که امر زمینه تبلیغ اسلام در چهره خشن را معرفی و تحریف می کنند.

وی بیان داشت: نباید اجازه دخالت در اختلافات جزیی را به دشمنان و بدخواهان اسلام داد، چرا که امروزه به نام اسلام بر روی عقبه مسلمانان شمیر می کشند.

به گفته وی، منابر و مجالس دینی بهترین فرصت برای هوشیاری و بصیرت دادن به مردم است تا دشمن از فرصت ها و با تبلیغات کذب به نفع خود سود نکند و بین مسلمین انشقاق و اختلاف افکنی نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha